۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴
کد خبر: 82271137
T T
۰ نفر
كشتی اقیانوس پیمای ایران - كاشان به كشتیرانی جمهوری اسلامی تحویل شد

بندرعباس - ایرنا - كشتی اقیانوس پیمای ایران - كاشان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز سه شنبه در بندرعباس به كشتیرانی جمهوری اسلامی تحویل شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شركت بحر گسترش در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از مجتمع كشتی سازی و صنایع دریایی فراساحل ایران ایزوایكو در گفت و گو با خبرنگاران گفت: كشتی ایران - كاشان با 21 گره دریایی سرعت، ظرفیت حمل 2 هزار و 200 كانتینر را دارد.
عباس رئیسی ادامه داد: همه مراحل طراحی و ساخت این كشتی به دست متخصصان مجتمع كشتی سازی و صنایع فراساحل در شركت بحر گسترش بندرعباس و مطابق با استانداردهای جهانی انجام شده است.
وی اضافه كرد: گواهی نامه بین المللی این كشتی پس از موفقیت در آزمایش های دریانوردی صادر شده كه با صدور آن ، ایران - كاشان اجازه دریانوردی و حمل بار را كسب كرده است.
مدیرعامل شركت بحر گسترش اظهاركرد: كشتی ایران - كاشان 158 متر طول ، 30 مترعرض و 10 متر آبخور دارد و سومین كشتی اقیانوس پیما بعد از كشتی های ایران - اراك و ایران- شهركرد است كه در مجتمع ایزوایكو ساخته شده است.
مجتمع كشتی سازی فراساحل از مجتمع های بزرگ خاورمیانه است كه در زمینه ساخت و تعمیر كشتی های اقیانوس پیما و سازه های نفتی فعالیت دارد.
مجتمع ایزوایكو كه باتوجه به نیاز صنعت كشتی سازی ایجاد شده با فعالیت 6 شركت زیرمجموعه، در 37 كیلومتری غرب بندرعباس واقع است.
3219/7195/6048/ 6075*خبرنگار:عزت الله معمارباشی**انتشار دهنده:زهرا هجینی نژاد
۰ نفر