۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۰
کد خبر: 82270235
T T
۰ نفر
آمریكا: هیچ توافق تجاری با انگلیس تا تعیین تكلیف روابط لندن با اتحادیه اروپا منعقد نمی شود

تهران – ایرنا – «مایكل فرومان» نماینده امور تجاری دولت آمریكا روز دوشنبه گفت كه تا زمان تعیین تكلیف روابط لندن با اتحادیه اروپا هیچ توافق تجاری با این كشور منعقد نخواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی افزود : مذاكرات جدی در این رابطه تا زمان تعیین تكلیف روابط لندن با اتحادیه اروپا غیرممكن است.
فرومان ادامه داد : اولویت دولت انگلیس باید پاسخ به پرسش هایی نظیر این باشد كه آیا این كشور عضوی از بازار واحد اروپا باقی می ماند یا خیر و اینكه لندن در چه حوزه های اختیار تصمیم گیری خواهد داشت.
وی گفت : تا زمان ارائه شفافیت های لازم در این رابطه، گفت و گوهای جدی درباره آینده روابط تجاری انگلیس و آمریكا میسر نیست.
نماینده امور تجاری دولت آمریكا كه روز دوشنبه در جمع شماری از فرهیختگان یك موسسه تحقیقاتی در ژنو سوئیس سخن می گفت، از پاسخ به سوالی درباره آینده روابط تجاری آمریكا در صورت پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه خودداری كرد.
به گزارش ایرنا، وعده های ترامپ در این رابطه بارها جنجال آفریده است. وی چند ماه قبل تهدید كرده بود، در صورتی كه سازمان تجارت جهانی برای افزایش مالیات آن دسته از شركت های آمریكایی كه فعالیت های تولیدی خود را به خارج از مرز های این كشور منتقل كرده اند، مانعی ایجاد كند، وی رای به خروج آمریكا از این سازمان خواهد داد.
كارشناسان از جمله پیامد های احتمالی این تصمیم های احساسی را افزایش قیمت كالاهای وارداتی و انزوای اقتصادی آمریكا می دانند.
انگلیس هم از سوی دیگر هم اكنون با چالش اجرای نتایج همه پرسی سوم تیر برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) مواجه است.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس وعده داده كه ماده 50 پیمان لیسبون برای آغاز روند قانونی خروج از اتحادیه اروپا را تا پایان ماه مارس (دهه اول فرودین سال آینده) اجرایی می كند. لندن از آن زمان تنها دو سال فرصت دارد تا با 27 عضو دیگر این اتحادیه برای تعیین چارچوب قوانین مهاجرت و تجارت به توافق لازم دست یابد.
اروپام ** 9386 **
مترجم : مهران معینی جم** انتشاردهنده : مریم شفیعی

سرخط اخبار جهان