۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۵
کد خبر: 82270019
T T
۰ نفر

آیین نامه كارآموزی دانشجویان در صنایع نهایی شد

۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۵
کد خبر: 82270019
آیین نامه كارآموزی دانشجویان در صنایع نهایی شد

تهران- ایرنا- مدیركل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت از نهایی شدن آیین نامه كارآموزی دانشجویان در محیط های صنعتی خبر داد و گفت: پس از تایید در وزارت علوم، این آیین نامه با امضای مشترك وزیران صنعت و علوم به دانشگاه ها و واحدهای صنعتی كشور ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر 'محمدرضا خان محمدی' روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی بیان داشت: در آیین نامه كارآموزی، امتیازات ویژه ای برای واحدهای صنعتی پذیرنده دانشجو، استاد كارآموز، استاد راهنما و همچنین برای رتبه بندی دانشگاه ها درنظر گرفته شده است تا بحث كارآموزی، مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی به انعقاد تفاهم نامه میان معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت با وزارتخانه های علوم، كار و آموزش و پرورش اشاره كرد و از انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت در آینده نزدیك خبر داد.
خان محمدی، موضوع همكاری های آتی معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت با وزارت بهداشت را در فناوری های مرتبط با تجهیزات پزشكی، صنایع دارویی، بهداشتی و تغذیه ای عنوان كرد و گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكی تهران برای گسترش همكاری های فناورانه با وزارت صنعت ابراز تمایل كرده اند و با انعقاد تفاهم نامه در آینده نزدیك، شاهد تقویت تعاملات و همكاری های موجود خواهیم بود.
عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ضمن تاكید بر تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه، مباحث پژوهشی و نوآوری را یكی از مشكلات اصلی واحدهای صنعتی كشور برشمرد و گفت: در آمریكا 35 درصد رشد اقتصادی را برای صنایعی در نظر می گیرند كه از خروجی علم 5 ساله استفاده كنند و واحدهای صنعتی ناچارند به طور مرتب، دانش و فناوری های خود را به روز برسانند.
وی ادامه داد: ارتباط صنعت و دانشگاه یكی از عوامل موثر در رسوخ نوآوری در صنایع است و ما نیز با توجه به همین امر، سعی كردیم ایرادات طرح فرصت های مطالعاتی صنعتی برای دانشگاهیان و همچنین دوره های پسادكتری صنعتی را اصلاح كنیم تا ضمن رفع نگرانی صنایع، انگیزه لازم برای استادان دانشگاه و دانشجویان دكتری در محیط های صنعتی را به وجود آوریم.
خان محمدی اجرای دوره های كارآموزی 'فاجد' ویژه فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی را یكی از اقدامات صورت گرفته توسط معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت به منظور راهیابی ایده های جدید به صنایع برشمرد و گفت: دولت نیز برای حمایت از این طرح، بین 50 تا 70 درصد هزینه های كارورزی فارغ التحصیلان جوان را عهده دار شده است بدون اینكه برای واحدهای صنعتی، تعهدی از حیث قانون كار ایجاد شود.
وی ابراز امیدواری كرد جهت گیری و اولویت دانشگاه های كشور به سمت دانشگاه های كارآفرین و مولد كسب و كار پایدار قرار گیرد.
علمی**1055*2017
خبرنگار: زینب كارگر* انتشاردهنده: زهره محتشمی پور

برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با كانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm

سرخط اخبار اقتصاد