منطبق نبودن با تحولات فناوری، مشكل اصلی واحدهای صنعتی نیمه فعال

تهران- ایرنا- سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ربط دادن تمام مسائل واحدهای صنعتی به كمبود نقدینگی را امری اشتباه خواند و مشكل اصلی این واحدها را در به روز نبودن و منطبق نشدن با تحولات فناورانه عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر 'رمضانعلی صادق زاده' روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: برخی افراد، ریشه اصلی مشكلات واحدهای صنعتی نیمه فعال و راكد كشور را در كمبود منابع مالی می دانند و در ساده ترین راه حل، اعطای تسهیلات به این واحدها را پیشنهاد می دهند.
وی افزود: هرچند دولت اخیرا برای كمك به واحدهایی صنعتی كه مشكل نقدینگی دارند، 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفت و به طور متوسط به هر واحد صنعتی، دو میلیارد تومان پرداخت شد ولی باید این نكته را درنظر گرفت كه مشكل اصلی این واحدها در جای دیگری است.
صادق زاده تصریح كرد: در دنیای امروز، صنایعی قادر به ادامه حیات و رقابت در عرصه های داخلی و بین المللی هستند كه به فناوری های جدید مجهز باشند و در غیراین صورت همانند صنایع نساجی ما عرصه رقابت را واگذار می كنند.
استاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، رسوخ فناوری های تولید شده در دانشگاه ها، پارك ها و مراكز رشد علم و فناوری كشور را یك ضرورت خواند و گفت: با توجه به همین ضرورت، ارتباط تنگاتنگی میان وزارتخانه های صنعت و علوم شكل گرفته است.
وی به فعالیت دو هزار و 700 شركت دانش بنیان در كشور اشاره كرد و گفت: حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شركت های دانش بنیان، اقدامی ارزشمند و قابل قدردانی است ولی ما باید فراتر از این عمل كنیم و در عرصه ایجاد و تقویت شركت های دانش بنیان صنعتی ورود كنیم.
صادق زاده تاكید كرد: معتقدیم علم و فناوری كه در مراكز دانشگاهی و پژوهشگاهی تولید می شود، نباید صرفا جنبه تولید علم و حركت در مرزهای دانش را داشته باشد بلكه باید جنبه كاربردی داشته و قادر به پاسخگویی به نیازهای صنایع باشد.
علمی**1055
خبرنگار: زینب كارگر**انتشاردهنده: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با كانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد