۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۵
کد خبر: 82266367
T T
۰ نفر
كشته شدن بيش از 200 نيروي دولتي افغان در حمله طالبان به هلمند

تهران – ايرنا – مقام هاي افغانستان روز جمعه گفتند كه صدها نيروي امنيتي اين كشور در حملات شبه نظاميان طالبان به شهر لشكرگاه در استان هلمند در جنوب اين كشور، جان خود را از دست داده اند.

به گزارش اسوشيتدپرس از قندهار، عبدالمجيد آخوندزاده معاون شوراي استان هلمند و شير محمد آخون عضو مجلس افغانستان گفتند: در درگيري هاي 10 روز گذشته در اطراف لشكرگاه بيش از 200 مامور پليس و نظامي افغان كشته شده اند.
اين دو افزودند: در پي حمله هفته جاري شبه نظاميان طالبان به 2 منطقه از شهر لشكرگاه، 45 غيرنظامي شده است.
به گفته آخون، در اين درگيري ها 100 مامور پليس و نظامي نيز زخمي شده اند.
به گفته آخوندزاده و آخون، اين وخيم ترين وضعيت در استان هلمند در 15 سالي است كه از سرنگوني حكومت طالبان در تهاجم نظامي سال 2001 آمريكا و متحدانش به شمار مي رود.
درگيري هاي لشكرگاه روز دوشنبه با حمله انتحاري طالبان با استفاده از يك خودروي مملو از مواد منفجره آغاز شد كه جان دستكم 40 تن از جمله شمار زيادي از ماموران پليس را گرفت.
به گفته آخون، ساكنان لشكرگاه در پي ورود نيروهاي طالبان به اين شهر و ادامه درگيري هاي مسلحانه، از شهرشان به سوي استان قندهار در همسايگي استان هلمند گريختند.
وي افزود: با اينكه نيروهاي ارتش آمريكا در اين شهر حضور داشتند، تنها به نظاره اوضاع پرداخته واقدامي نكردند.
به گفته قاري يوسف احمدي، سخنگوي طالبان، شبه نظاميان اين گروه هفته گذشته 45 نيروي امنيتي را به اسارت گرفته اند.
اين در حاليست كه به گفته آخون، شمار اسيران نيروهاي دولتي بيش از 10 تن نبوده است.
شبه نظاميان طالبان از هنگام آغاز تهاجم در آوريل سال جاري به تدريج بخش هاي گسترده اي از استان هلمند را تصرف كرده اند به گونه اي كه به گفته مقام هاي افغانستان، اكنون حدود 45 درصد اين استان را اشغال كرده اند.
اروپام**1486**شبس *1488 **مترجم: محسن شريفي** انتشاردهنده: بهمن بامداد
۰ نفر

سرخط اخبار جهان