۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82266079
T T
۰ نفر

تركيه 10 هزار تن ريل آهن به ايران صادر كرد

۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82266079
تركيه 10 هزار تن ريل آهن به ايران صادر كرد

آنكارا – ايرنا – اوغور يلماز مدير عامل كارخانجات آهن و فولاد كارادنيز (كاردمير) تركيه اعلام كرد كه اين كارخانه در چارچوب توافق صادرات 140 هزار تن ريل راه آهن به ايران، تاكنون 10 هزار تن از اين ريل ها را به ايران صادر كرده است.

به گزارش ايرنا، يلماز كه در كارابوك با خبرنگاران گفت و گو مي كرد، گفت: اولين بخش از توليد ريل براي صادرات به ايران كه 40 هزار تن است، به پايان رسيده و تاكنون برابر 10 هزار تن آن به ايران منتقل شده است.
خبرگزاري آناتولي كه اين خبر را مخابره كرده، به نقل از يلماز گزارش داد، ارزش بيش از 140 هزار تن خط آهن كه قرار است به ايران صادر شود، بالغ بر 80 ميليون يورو خواهد بود.
وي افزود: با توجه به اينكه ايران تاكنون در مجموع 600 هزار تن ريل آهن استفاده كرده است، اهميت قرارداد بين دو طرف در خصوص صادرات 140 هزار تن ريل آهن به ايران، زياد است.
بينالي يلدريم وزير حمل و نقل و دريانوردي و ارتباطات، وقت و نخست وزير فعلي تركيه در اوايل سال جاري از توافق با ايران در خصوص صادرات ريل آهن و خريد نفت خام به ارزش 80 ميليون يورو خبر داده بود.
دو طرف بعداز مذاكرات طولاني در خصوص فروش ريل آهن از تركيه و فروش نفت از سوي ايران به توافق رسيده اند و قرار است تركيه در مجموع 140 هزار تن ريل به ايران فروخته و در مقابل شركت سهامي پالايشگاههاي نفت تركيه معادل ارزش ريلي كه با ايران به توافق رسيده است، از كشورمان نفت خام خريداري كند.
براساس همين توافق تركيه طي 14 ماه و هر ماه به ميزان 10 هزار تن ريل آهن به ايران صادر خواهد كرد.
كارخانه ذوب آهن كاردمير در كارابوك در بخش مركزي سواحل درياي سياه تركيه قرار دارد و داراي سابقه همكاري طولاني با ايران در صدور خطوط ريل آهن مي باشد.
ايران پيشتر از اين كارخانه 60 هزار تن ريل خريداري كرده است.
خاورم/2011**1275
انتشار دهنده: مجيد جعفري

سرخط اخبار جهان