۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹
کد خبر: 82266018
T T
۰ نفر
گوشی های همراه فاقد برگ سبز كالای قاچاق است/ پرهیز از ابرازنظر نادرست

تهران- ایرنا- رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران برخی ابراز نظرها درباره جمع نكردن گوشی های همراه فاقد برگ سبز را برخلاف قانون دانست و تاكید كرد افراد خارج از جایگاه قانونی باید از بیان مطالب نادرست بپرهیزند.

«غلامحسین كریمی خراسانی»در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: گوشی های همراه كه بدون برگ سبز وارد كشور می شوند در ردیف كالای قاچاق محسوب می شود و ستاد مبارزه با كالای قاچاق با آنها برخورد می كند.
این فعال بازار تلفن همراه اضافه كرد: اینكه برخی افراد بدون برخورداری از جایگاه قانونی خلاف این موضوع را بیان كرده و آن را زیر سوال ببرند، اقدامی ناپسند و خلاف قانون است.
رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: جمع‌آوری گوشی های همراه بدون برگ سبز طبق قانون ستاد مبارزه با قاچاق كالا، لازم‌الاجراست و گفته‌هایی مبنی بر اینكه این گوشی ها جمع‌آوری نمی‌شوند خلاف قانون است.
چندی پیش «ابراهیم درستی» نایب رییس اتاق اصناف ایران، در گفت‌وگو با یكی از پایگاه های خبری اعلام كرد: طرح جمع‌آوری تلفن‌های همراه بدون برگ سبز از پانزدهم مهرماه امسال در تهران و سطح كشور كذب است و نگرانی در این زمینه برای واحدهای صنفی وجود ندارد.
كریمی خراسانی تاكید كرد «چنین ابراز نظری نه فقط خلاف قوانین جاری و مصوبه های دستگاه‌های مسوول كشور است، بلكه می‌تواند تشویق به رعایت نكردن قانون تلقی شود».
وی ادامه داد: به طور یقین فقدان برگ سبز گمركی موید انجام نشدن تشریفات قانونی واردات كالا و در نتیجه قاچاق و غیرقانونی بودن آن به حساب می آید و تشویق گروهی از جامعه به رعایت نكردن قانون، به استناد بند الف ماده 126 قانون مجازات اسلامی، معاونت در جرم به شمار می رود.
رییس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران بیان كرد:شایسته نیست مسوولان اصناف كشور سخنانی مخالف صریح قوانین عنوان كنند و جایگاه قانونی خود را زیر سوال ببرند.
به گزارش ایرنا، چندی پیش سخنگوی ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز در نشستی خبری درباره اجرای طرح كددار كردن (رجیستری) گوشی تلفن همراه در كشور گفت مرحله آزمایشی این طرح بزودی اجرا می شود.
طرح رجیستری یا كددار كردن گوشی تلفن همراه برای مقابله با قاچاق تلفن همراه در دستور كار قرار گرفته است. این طرح یك بار دیگر در سال 1385 اجرا شده بود كه متوقف شد.
ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز اردیبهشت امسال اجرای این طرح را تصویب كرد و دو ماه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرصت داد این طرح را اجرا كند.
اقتصام**2078**1961** مصاحبه كننده: محمدمهدی بهرامی** انتشاردهنده: مریم مسعود
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد