۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۲۲:۲۴
کد خبر: 82265113
T T
۰ نفر
آيين شام غريبان در سراسر كهگيلويه و بوير احمد برگزار شد

ياسوج- ايرنا- همزمان با فرا رسيدن شب يازدهم محرم، آيين شام غريبان امام حسين (ع) و ياران باوفايش چهارشنبه شب در سراسر شهرها و روستاههاي كهگيلويه و بوير احمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران ايرنا، هياتهاي عزاداري به ياد مظلوميت شهداي كربلا و عمه ي سادات حضرت زينب(س) آيين شام غريبان در فضايي آكنده از حزن در سراسر استان برگزار كردند.
گروه هاي تعزيه و هياتهاي مذهبي با اجراي برنامه هاي ماتم سرايي به ياد غربت و مظلوميت شهداي دشت كربلا شمع روشن كردند و به ياد مظلوميت اسيران كربلا برسر و سينه زدند.
بيش از يكهزار و 100 هيات مذهبي در جاي جاي كهگيلويه و بويراحمد آيين شام غريبان برگزار كردند و در رثاي مظلوميت خاندان عصمت و طهار(ع) اشك ماتم ريختند.
اين آيين در شهرهاي ياسوج، دوگنبدان، دهدشت، چرام ،باشت ،بهمئي ،لنده ،سي سخت تا پاسي از شب همراه با اجراي ويژه برنامه هاي مداحي، محافل دعا، كتل، گهواره و علم گرداني برگزار شد.
آيين هاي عزاداري و سوگواري سرور و سالار شهيدان كربلا در دهه نخست ماه محرم با شكوه وصف ناپذيري در كهگيلويه و بوير احمد برگزار شد.
آيين سوگواري عاشوراي حسيني امسال پر رنگتر از هر سال بويژه در كنار گلزارهاي شهداي شهرهاي كهگيلويه و بويراحمد بويژه در شهرهاي ياسوج و دوگنبدان برگزار شد.
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا كهگيلويه و بويراحمد» telegram.me/irnayasujj دنبال كنيد.
خبرنگار: منصور زرگر** انتشار دهنده: حسينعلي راشكي
3016/8005

سرخط اخبار استان‌ها