یك قانونگذار امریكا خواستار تعلیق همكاری كاخ سفید با ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان شد/ حمله هوایی به یمن مصداق جنایت جنگی

تهران - ایرنا - یك قانونگذار امریكا مصرانه از دولت اوباما خواست كه همكاری با ائتلاف تحت رهبری عربستان را كه در حال حملات هوایی در یمن است به حال تعلیق در اورد و در نامه ای كه روز چهارشنبه انتشار یافت، تلفات غیر نظامی ناشی از این حملات را ظاهرا مصداق جنایت های جنگی دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، ' تد لیو ' نماینده دمكرات كالیفرنیا در نامه خود به جان كری نوشت : این ائتلاف بیش از 70 مورد ' حمله هوایی غیر قانونی ' در یمن انجام داده است .
لیو هنگامی كه در نیروی هوایی بود در كلاس هایی در مورد قوانین جنگ تدریس می كرد ، افزود : ظاهرا یا ائتلاف سعودیها به طور قصد به اهداف غیر نظامی حمله می كنند یا قادر به تشخیص این اهداف از اهداف نظامی نیستند. هردوی این موارد جنایات جنگی محسوب می شوند.
این نامه وی ، فشار بر كاخ سفید را بر سر یمن در پی اعلام روز شنبه دولت اوباما مبنی بر بازنگری در حمایت از ائئلاف تحت رهبری سعودی پس از حمله به یك مراسم ترحیم كه 140 كشته بر جای گذاشت، بیشتر كرد.
لیو نوشت : فروش تسلیحاتی امریكا به ریاض و حمایت های دیگر از ائتلاف باید تا زمان تكمیل بازنگری امریكا متوقف شود.
وی همچنین به یك گزارش رویترز در روز دوشنبه مبنی بر این كه امریكا به فروش تسلیحاتی خود به عربستان سعودی با وجود نگرانی برخی از مقامات این كشور در مورد متهم شدن واشنگتن به همدستی در جنایات حنگی ادامه می دهد، استناد كرده است.
شبك ** 1403 **1917**مترجم : علی روشندل **انتشار دهنده : سید محمد باقر نوربخش

سرخط اخبار جهان