۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۵
کد خبر: 82264989
T T
۰ نفر
دبیر اول سفارت ژاپن در حسینیه دربند تهران: تحت تاثیر عزاداری برای امام حسین(ع) قرار گرفتم

تهران- ایرنا- دبیر اول بخش سیاسی سفارت ژاپن در تهران كه امروز(چهارشنبه) همزمان با اذان ظهر عاشورا به همراه همسر و فرزندش در آیین عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) درحسینیه دربند حضور یافته بود گفت: نخستین بار است كه در آیین بی نظیر عزاداری مردم ایران در روز عاشورا شركت می كنم؛ بسیار بر من تاثیر گذاشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا «تاكه شی كوموتو» (Takeshi komoto) كه تحت تاثیر ابراز احساسات و ارادت عزاداران نسبت به امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و شهدای كربلا قرار گرفته بود در گفت وگو با ایرنا افزود: از اینكه از وی و خانواده اش برای حضور در این آیین دعوت شده، بسیار خوشحالم و تشكر می كنم.
وی گفت: یك كتاب در باره امام حسین(ع) خوانده و در قم نیز در آیین تعزیه عاشورا حضور داشته است.
وی افزود: من بیشتر با امام علی (ع) آشنا هستم و ایشان را بیشتر می شناسم؛ نهج البلاغه حضرت علی (ع) را خوانده ام كه بر من تاثیر بسیاری گذاشت.
دبیر اول سفارت ژاپن در تهران گفت: در نهج البلاغه خواندم كه اگر به كسی قولی می دهی و پیمانی می بندی باید به آن عمل كنی؛ این سخن بزرگ خیلی بر من تاثیر گذاشته است.
كوموتو با بیان اینكه فرهنگ مردم ایران را بسیار دوست دارم، افزود: به عنوان یكی از اعضای سفارت ژاپن تلاش خواهم كرد روابط میان دو كشور در همه زمینه ها بویژه در بخش فرهنگی تقویت و گسترش یابد.
وی كه به دعوت حجت الاسلام «سید محسن دین پرور» معاون بنیاد نهج البلاغه به این مراسم دعوت شده بود، تا پایان مراسم سوگواری عزاداران در حسینیه دربند حضور داشت.
تاكه شی كوموتو تحصیلات خود را در مقطع دكترای روابط بین الملل از دانشگاه تهران دریافت كرده است.
فراهنگ**1540** 2023** خبرنگار: حمید بحرینیان ** انتشار دهنده: لطیف نكوئی
۰ نفر