۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۹:۰۳
کد خبر: 82264695
T T
۰ نفر
خواهان ارتقای روابط با بانك جهانی و صندوق بین المللی پول هستیم/ توافق با بانك جهانی

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران پس از شركت در اجلاس سالانه بانك جهانی و صندوق بین المللی پول گفت: در فضای جدید پسابرجام، انتظار طبیعی ما ارتقای روابط بانك جهانی و صندوق بین المللی پول با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، علی طیب نیا در پایان سفر به واشنگتن و شركت در اجلاس سالانه بانك جهاتی و صندوق بین المللی پول طی گزارش كوتاهی از نتایج این سفر، این مطلب را بیان كرد.
وی همچنین گفت كه در این سفر در جلسات رسمی بانك جهانی و صندوق بین المللی كه گزارش مالی و عملكرد این دو نهاد عرضه شد شر كت داشتیم.
طیب نیا افزود: در حاشیه این نشستها نیز با وزرای اقتصاد و دارایی كشورهایی همچون فرانسه، سوئد، نروژ، ایتالیا، تركیه، چین، هند و هلند در مورد راههای گسترش همكاریهای اقتصادی دوجانبه ملاقات و مذاكره نمودم.
وی در این باره تاكید كرد: خصوصا در ملاقات با وزیران اروپایی به بد عهدی امریكا در عمل به تعهدات برجام اشاره كردم و ضرورت برقراری روابط بانكی را مورد تاكید قرار دادم .
وزیر امور اقتصادی و دارایی كشورمان همچنین گفت: در حاشیه اجلاس بانك جهانی و صندوق بین المللی پول با مدیران ارشد بانك جهانی و صندوق بین المللی پول جلسات متعدد و سازنده ای داشتیم.
وی افزود: ما معتقدیم تحریمهای ظالمانه نمی بایست مبنای كاهش و یا قطع همكاری های این دو نهاد با ایران می شد، با این وصف، اكنون در فضای جدید پسابرجام، انتظار طبیعی ما ارتقای روابط است.

** توافق با بانك جهانی جهت تهیه نقشه راه همكاری های فنی و مشاوره ای
طیب نیا تاكید كرد در نشست با مقامات بانك جهانی بر ضرورت ارتقای همكاری ها و آغاز تامین مالی طرحهای توسعه ای كشور تاكید كردم و در ملاقات با قائم مقام این بانك توافق شد كه نقشه راه همكاریهای فنی و مشاوره ای حسب توافقات دوجانبه تكمیل و در اجرای آن تسریع گردد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان ارائه گزارش خود از شركت در اجلاس سالانه بانك جهانی و صندوق بین المللی پول اعلام كرد، همچنین در جلسه با رییس صندوق بین المللی پول، پیگیری همكاری های فنی فی مابین، مورد توافق قرار گرفت.
اجتمام ** 9132 ** 1418
تنظیم: فرزانه سلامت بخش / انتشار: مریم برزآبادی
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست