۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82257569
T T
۰ نفر
معاون وزیر اقتصاد: درآمد مالیاتی در نیمه نخست امسال 30 درصد رشد كرد

تهران- ایرنا- رییس كل سازمان امور مالیاتی كشور بر تاثیر همكاری دستگاه های نظارتی مانند قوه قضاییه و وزارت دادگستری در افزایش 30 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در نیمه نخست امسال نسبت به پارسال تاكید كرد.

به گزارش سازمان امور مالیاتی، «سیدكامل تقوی نژاد» امروز (چهارشنبه) در آیین آغاز نشست سراسری مدیران مالیاتی كشور با حضور وزیر دادگستری افزود: امسال برای نخستین بار در قالب یك توافق برد- برد و با كمترین فشار بر مودیان مالیاتی، درآمدهای مالیاتی محقق شد.
رییس كل سازمان امور مالیاتی كشور گفت: اینك سهم مالیات در بودجه كشور به بیشترین میزان خود رسیده و روند رو به رشد درآمدهای مالیاتی، نشاندهنده رویكرد صحیح و سیاست های كارآمد نظام مالیاتی است.
وی اضافه كرد: اقتصاد كشور در یك جهش و خیزش جدید متكی بر مالیات شده است و تحریم‏هایی كه سال ها فشارهای متعدد به اقتصاد كشور وارد می كرد، اكنون به درونزایی و پایداری منابع درآمدی كشور منجر شده و مالیات جای نفت را گرفته است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امروز سیاست نشاندن مالیات به جای نفت در بودجه، در ذهن همه برنامه ریزان كشور جای گرفته است.
وی اضافه كرد: شرایط اقتصادی كشور تاثیر و تاثر متقابلی با مالیات دارد و هر چه پایه های اقتصادی مقاوم تر و شاخص های اقتصادی رو به رشدتر باشد، درآمدهای مالیاتی نیز افزایش می یابد.

** اقتصاد غیررسمی
رییس كل سازمان امور مالیاتی كشور گفت: پدیده اقتصاد غیررسمی، حجم قابل توجهی از اقتصاد كشور را تشكیل می دهد كه مبارزه با آن نیز از عهده یك سازمان خارج است و همه اركان نظام باید اقدام های عملی و پیشگیرانه برای مقابله با آن داشته باشند.
به گفته این مسئول، فرار مالیاتی از اقتصاد غیررسمی ناشی می شود كه آسیب های زیادی به كشور وارد می كند و افراد از حفره ها و خلاءهای قانونی و فقدان شفافیت قوانین، برای نپرداختن یا كم پرداخت كردن مالیات استفاده می كنند.
تقوی نژاد اضافه كرد: در شرایطی كه فرار مالیاتی ابعاد پیچیده ای به خود گرفته، توجه اركان نظام به تقویت اطلاعات جامع اقتصادی و نیز ضمانت های اجرایی قوانین مالیاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

** ایجاد دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی
رییس كل سازمان امور مالیاتی كشور به برنامه های جدید نظام مالیاتی برای مقابله با پولشویی در كشور اشاره كرد و گفت: به این منظور، دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در سازمان امور مالیاتی كشور ایجاد شده است.
به گفته تقوی نژاد، ایجاد این دفتر به فراهم سازی امكان استفاده از اطلاعات همه دستگاه‏های ذیربط مرتبط با پولشویی و فرار مالیاتی در این سازمان و برخورد جدی تر با این مفاسد منجر می شود.
وی به هماهنگی و تعامل موثر دستگاه های ذیربط بویژه بانك مركزی با نظام مالیاتی اشاره كرد و گفت: اینك اطلاعات هویتی، مالی، مكانی و عملكردی مودیان از همه بخش ها گرفته و در فرایند رسیدگی استفاده می شود.
رییس كل سازمان امور مالیاتی كشور همچنین از ایجاد دادسراهای ویژه جرایم مالیاتی با همكاری قوه قضاییه و وزارت دادگستری در آینده ای نزدیك خبر داد.
به گزارش ایرنا، چندی پیش رییس كل سازمان امور مالیاتی كشور از وصول 275 هزار و 743 میلیارد ریال مالیات های مستقیم و ارزش افزوده در چهار ماه نخست امسال خبر داد كه در همسنجی با پارسال 29 درصد رشد داشت و 95 درصد پیش بینی بودجه را محقق كرد.
اقتصام**3065 **1961** تنظیم كننده: محمد ملك دار ** انتشاردهنده: مریم مسعود
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد