۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۰
کد خبر: 82247661
T T
۰ نفر

جمع آوری 2 هزار و 300 میلیارد ریال زكات در كشور

۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۰
کد خبر: 82247661
جمع آوری 2 هزار و 300 میلیارد ریال زكات در كشور

تبریز- ایرنا- مدیركل امور اجرایی زكات كشور از جمع آوری 2 هزار و 300میلیارد ریال زكات در سال گذشته خبر داد.

نجف علی انتظاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از تصویب قانون زكات در سال 1390 توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: زكات در بالا دست، شورایی متشكل از وزارتخانه های كشور، جهاد كشاورزی، اقتصاد و دارایی و تعاون و نیز چند سازمان و نهاد دارد.
وی از پیش بینی جمع آوری 3 هزار میلیارد ریال زكات كشور در سال جاری خبر داد و خاطرنشان كرد: در 6 ماهه اول امسال 880 میلیارد ریال زكات جمع آوری شده است كه به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالبه گندم كاران نسبت به برنامه عقب هستیم.
مدیر كل اجرایی زكات كشور اظهار كرد: به لحاظ اهمیت زكات كه فرابخشی است، دبیرخانه زكات به كمیته امداد امام خمینی كه متولی حمایت از نیازمندان است، گذاشته شد.
انتظاری با بیان اینكه رویكرد شورای مركزی زكات بر صرف بیشترین درآمد زكات برای امور فقرا و نیازمندان است، گفت: 60 درصد درآمد حاصل از زكات به فقرا و 40 درصد نیز برای طرح های عام المنفعه اختصاص می یابد.
وی نقش مبلغان زكات را در جمع آوری به موقع زكات موثر دانست و افزود: 400 روحانی به عنوان مبلغان دایمی زكات در تمام استان ها به فراخور فصل و تبلیغ در شهرها و روستاها به كار جمع آوری زكات مشغول هستند.
مدیركل اجرایی زكات كشور استان آذربایجان شرقی را جزو 5 استان برتر در پرداخت زكات معرفی كرد و گفت: امسال جمع آوری 150 میلیارد ریال در این استان پیش بینی می شود.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه