۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۲
کد خبر: 82242799
T T
۰ نفر
اعتصاب غذای سه روزه اسرای فلسطینی در عزای اسیر فلسطینی

تهران- ایرنا- اسرای فلسطینی در اعتراض به اهمال پزشكی و شهادت اسیر فلسطینی در زندان ریمون رژیم صهیونیستی، سه روز عزا و اعتصاب غذا اعلام كردند.

به نوشته پایگاه خبری فلسطین الیوم، جنبش اسیر فلسطین اعلام كرد كه اسرای فلسطینی در اعتراض به شهادت 'ذیاب حمدونه' اسیر فلسطینی در زندان ریمون در اثر اهمال كمك های پزشكی و درمانی، سه روز عزا و اعتصاب عذا اعلام كردند.
از سوی دیگر الشیخ خضر عدنان از اسرای فلسطینی كه پیشتر در اعتراض به بازداشت اداری خود بیش از دو ماه اعتصاب غذا كرده بود، گفت: سیاست عدم فراهم سازی كمك های پزشكی و معالجه اسرای فلسطینی بسیاری از آنها را با تهدید مرگ مواجه كرده است.
وی افزود: شهادت این اسیر فلسطینی باید همه را به اقدام برای نجات و رهایی اسرای فلسطین برانگیزد.
یاسر حمدونه 40 ساله اهل جنین در شمال كرانه باختری رود اردن صبح امروز (یكشنبه) در اثر سكته مغزی به شهادت رسید.
براساس این گزارش، یاسر حمدونه اسیر فلسطینی به حبس ابد محكوم شده بود كه 14 سال آن را گذرانده بود.
باشگاه امور اسرا و آزادگان فلسطین روز گذشته (شنبه) اعلام كرد كه یكهزار و 800 اسیر بیمار در زندان های رژیم صهیونیستی وجود دارد كه حال 120 نفر از آنها وخیم است.
باشگاه اسرا و آزادگان فلسطین همچنین اعلام كرد كه جهانیان در مورد مساله اسرای فلسطینی سكوت كرده و هیچ تحرك بین المللی برای نجات آنها صورت نمی گیرد و این اقدام، مشاركت در جنایت های رژیم صهیونیستی در حق جسم و روح این اسرا است.
طبق آمارهای «جنبش اسیر فلسطینی» بیش از هفت هزار فلسطینی در 22 زندان و بازداشتگاه رژیم صهیونیستی در حبس هستند كه هفت نفر از آنها بیش از 30 سال در اسارت بوده اند و در میان آنها 67 اسیر زن، 400 اسیر كودك و شش نماینده مجلس وجود دارد و 700 اسیر فلسطینی هم به صورت غیر قانونی و بدون هیچ گونه تفهیم اتهام و محاكمه در اسارت به سر می برند.
خاورم**9366**مترجم:صغری رحیمی / انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر