۳ مهر ۱۳۹۵، ۹:۵۴
کد خبر: 82240859
T T
۰ نفر
خواهران برگزیده در مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) تجلیل شدند

تهران-ایرنا- دهمین دوره از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش خواهران با معرفی برترین های هفت رشته در دو مقطع سنی به كار خود پایان داد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار معارف ایرنا، این دوره از مسابقات در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن با حضور پنج هزار و 200شركت كننده از 27 شهریور ماه در مركز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) آغاز شد و تا روز پنجشنبه گذشته ادامه داشت و عصر روز گذشته با معرفی برترین ها به پایان رسید.
در این مراسم كه با پیام آیت الله ناصر مكارم شیرازی آغاز شد، از نفرات برتر با حضور حجت الاسلام كاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الكریم، حجت الاسلام سیدمرتضی میركتولی دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن امام علی(ع) و علاقه مندان به ساحت قرآن كریم تجلیل شد.
در رشته حفظ كل مریم تقی‌زاده از تهران، راضیه رحیمی از اصفهان رتبه‌های اول و دوم را كسب كردند و رتبه سوم مشتركا به حكیمه نصیری از مازندران و زهرا قربانی از اصفهان رسید.
در رشته حفظ 20 جزء نیز به ترتیب مقام اول و دوم از آن رضوانه باقری از تهران و زهرا محبی از اصفهان شد و رتبه سوم را به صورت مشترك مرضیه نوایی از تهران و سمیه شمس‌آبادی از یزد بدست آوردند.
براساس این گزارش در رشته حفظ 10 جزء نیز مریم باقری آستانی و سعدی عزیزی از تهران به عنوان رتبه اول و دوم شناخته شدند و مقام سومی به صورت مشترك به زهرا ستاری آرانی از اصفهان و فاطمه شفیعی از تهران رسید.
در رشته حفظ پنج جزء مریم نصیری از مشهد، محدثه شیدوش از تهران و فرشته ابراهیمی از اصفهان و در رشته حفظ دو جزء نیز رقیه سادات طالقانی از قم، زهرا رضایی نیك از تهران و راضیه دهشوری از اصفهان نیز به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم شدند.
در رشته قرائت ترتیل آذرمان صادقی از تهران، طاهره عبدالهی از قزوین و عائده محبی از اراك و در رشته قرائت تحقیق نیز نسیبه كرمی پارسا از قم، مرضیه میرزایی پور از مشهد و نزیهه جنامی از خوزستان نیز از سوی هیئت داوران به عنوان منتخبین اول تا سوم معرفی شدند.
در مقطع سنی زیر 16 سال در رشته حفظ كل آتنا علینقی و حنانه خلفی از تهران و زینب امین‌پور از اصفهان، در رشته حفظ 20 جزء فاطمه راسخ محمدی پور از گیلان، شیما یزدانی از سمنان و فاطمه تركاشوند از البرز، در رشته حفظ 10 جزء معصومه حمیدی از قزوین، فرشته صباغیان از اصفهان و زهرا عباسی از تهران به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.
در رشته حفظ پنج جزء مریم طزری از سبزوار، مهتاب افتخاری از قزوین و فاطمه مهاجر از البرز مقام‌های اول تا سوم را بدست آوردند و در رشته حفظ دو جزء نیز زهرا رجبی شاد از قزوین و ریحانه سادات نخلی از تهران رتبه‌های اول و دوم و مارینا جزایری و مائده اكبری به صورت مشترك رتبه سوم را به دست آوردند.
در رشته قرائت ترتیل نیز زهراسادات موسی از خراسان، زهرا حسینی سفیدایی از تهران و شیرین زهره‌وند از ورامین و در رشته قرائت تحقیق نیز معصومه حمیدی از قزوین، فاطمه نایبی موحد از قم و ریحانه سادات نخلی از تهران به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را كسب كردند.
به گزارش ایرنا دهمین دوره از مسابقات بخش خواهران در هفت رشته حفظ كل، 20 جزء، 10 جزء ، پنج جزء، دو جزء، قرائت و ترتیل در دو مقطع زیر 16 و بالای 16 سال برگزار شد كه در رشته حفظ كل 505 نفر، حفظ 20جزء 525 نفر، حفظ 10جزء هزار و 175 نفر، حفظ پنج جزء هزار و 346 نفر، حفظ 2جزء هزار و 278 نفر و قرائت تحقیق و ترتیل 297 نفر شركت كرده بودند.
در این دوره از مسابقات، بیش از 260 شركت كننده از اتباع كشور های خارجی حضور داشتند كه بیشتر آنها از كشورهای همسایه بودند.
جوایز این مسابقات شامل لوح تقدیر و هدایای نقدی از 6 تا 30 میلیون ریال بود و به شركت كنندگانی كه حد نصاب (85 امتیاز) را كسب كرده بودند مبالغی اهدا شد.
بهمن سال گذشته نهمین دوره از مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل دارالقرآن امام علی(ع) با حضور سه هزار و 300 شركت كننده از سراسر كشور برگزار شد كه یكهزار و 800 نفر از این داوطلبان را خواهران تشكیل می دادند.
فراهنگ**1003**1027**خبرنگار: محمدرضا جعفرملك**انتشار دهنده:محمدجواد دهقانی

سرخط اخبار فرهنگ