۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۳۲
کد خبر: 82231775
T T
۰ نفر
وزير ارتباطات با وزير امور مدني سوئد ديدار كرد/ تبادل تجربه براي استقرار دولت الكترونيك در دو كشور

تهران - ايرنا - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ديدار وزير امور مدني سوئد اظهار كرد: تكميل دولت الكترونيك به عنوان يك نياز اساسي در جهت پيشبرد توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور ايران است و اميدواريم بتوانيم در اين راستا از تجارب شركت هاي سوئدي استفاده كنيم.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات؛ محمود واعظي كه همراه هياتي از مقامات و مديران بخش خصوصي و دولتي كه به سوئد سفر كرده است، عصر امروز با ' شكرابي' وزير امور مدني سوئد ديدار و گفت وگو كرد.
وي در اين ديدار گزارشي از پيشرفت هاي كشور در حوزه ICT و دستاورهاي سال هاي اخير و سرمايه گذاري هاي صورت گرفته در اين حوزه را به اطلاع وزير سوئدي رساند.
وي همچنين در اين ديدار افزود: افزايش خدمات بيشتر و توسعه زيرساخت هاي ارتباطي و شبكه اينترنت در ايران كماكان نياز به همكاري مشترك با كشورهاي داراي تكنولوژي هاي پيشرفته دارد.
واعظي در ادامه بيان كرد: تكميل دولت الكترونيك به عنوان يك نياز اساسي در جهت پيشبرد توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور ايران است و اميدواريم بتوانيم در اين راستا از تجارب شركت هاي سوئدي استفاده كنيم.
شكرابي وزير امور مدني سوئد نيز در ادامه ضمن استقبال از توسعه مناسبات و ظرفيت هاي موجود بين دو كشور اظهار كرد: دولت الكترونيك به طور كامل در كليه بخش هاي مالياتي، آموزشي، بهداشت و درمان و كليه فعاليت هاي مربوط به شهرداري ها به صورت برخط محقق يافته و خدمات آن به مردم ارائه مي گردد.
وي افزود: اين تجربه مي تواند به سهولت در اختيار ايران قرار بگيرد.
وزير امور مدني سوئد كه مسئول ايجاد دولت الكترونيك اين كشور است، اعلام كرد: ما آمادگي داريم در راستاي استقرار كامل دولت الكترونيك در ايران، خدمات و دانش فني را در اختيار شركت هاي متقاضي اين كشور قرار دهيم.
وي ضمن استقبال از تلاش نهادهاي ايراني در ايجاد و استقرار دولت الكترونيك خاطرنشان كرد: هرگونه سرمايه گذاري، اصلاح روش و قوانين در زمينه دولت الكترونيك قطعا مي تواند منافع سرشاري در كاهش هزينه هاي مختلف و روان سازي نظام اداري و اقتصادي كشور ها شود.
شكرابي در پايان گفت: جامعه بين المللي بايد خود را متعهد به ارائه و انتقال اين گونه خدمات به ساير جوامع بداند و سوئد نيز در اين زمينه آمادگي لازم را براي همكاري با ديگر جوامع دارد.
شبك **1455**1917*خبرنگار -جمال حسيني فرجام* سردبير - سيد محمد باقر نوربخش
۰ نفر