۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۴۴
کد خبر: 82231430
T T
۰ نفر
نتایج آزمون دستیاری پزشكی تا 2 روز دیگر اعلام می شود

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: نتایج آزمون دستیاری تخصصی پزشكی، حداكثر تا 2 روز آینده اعلام می شود و پذیرفته شدگان تا نیمه مهر امسال در بخش های آموزشی مشغول به تحصیل می شوند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، باقر لاریجانی افزود: هم اكنون دبیرخانه شورای آموزش پزشكی و تخصصی نیز در حال پیگیری امور مربوط به پذیرفته شدگان آزمون است.
لاریجانی اظهار كرد: آزمون دستیاری با شركت 14 هزار و 93 تن، 9 اردیبهشت ماه امسال برگزار شد؛ ضمن اینكه قرار بود، این آزمون با تغییراتی نسبت به سال های گذشته برگزار شود و بر همین اساس برنامه زمان بندی اعلام نتایج این آزمون نیز با اندكی تغییرات همراه بود.
وی، تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان را از تغییرات پیش بینی شده در آزمون امسال عنوان كرد و افزود: نتایج آزمون دستیاری بر همین اساس در تاریخ 16 مرداد امسال،اعلام شد؛ اما با توجه به آنالیز نتایج و اتخاذ تصمیماتی در سطح وزارت بهداشت، بنا شد تا در نهایت، امسال، سوابق تحصیلی افراد در آزمون، تاثیر نداشته باشد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار كرد: با تغییرات جدید در آزمون امسال، عملیات جدیدی جهت اعلام نمرات داوطلبان در مركز سنجش آموزش پزشكی آغاز و كارنامه داوطلبان در تاریخ 20 مرداد اعلام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی ، لاریجانی، تصریح كرد: 6 هزار و 974 تن ، مجاز به انتخاب رشته بودند كه از تاریخ 24 مردادماه آغاز به انتخاب رشته كردند و این فرآیند به مدت سه روز ادامه داشت؛ ضمن اینكه افرادی كه از میان شركت كنندگان، حداقل نمره 150 از 600 را در آزمون دستیاری سال 95 ، كسب كردند مجاز به انتخاب رشته شدند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه كرد: به دلیل شرایط خاص داوطلبان و تقاضاهای مكرر ایشان، سه بار ویرایش انتخاب رشته برای افراد فعال شد و آخرین ویرایش در تاریخ 15 شهریور به مدت یك روز بود.
لاریجانی با اشاره به تقسیم رشته ها به پنج گروه، خاطرنشان كرد: لازم بود تا ضرایب دروس متناسب با رشته های تحصیلی به صورت جداگانه تعیین شود و بر همین اساس برای هر گروه، برنامه نرم افزاری جداگانه ای تدوین شد كه بی شك زمان محاسبات و انجام امور مربوط به آزمون را تغییر داد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: پذیرفته شدگان آزمون دستیاری در اسرع وقت به دانشگاه های علوم پزشكی كشور معرفی می شوند.
اجتمام(1)**1776
۰ نفر