۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۴۸
کد خبر: 82229500
T T
۰ نفر
حضور 5200 بانوي حافظ قرآن در مسابقات دارالقرآن امام علي(ع)

تهران - ايرنا - مدير دارالقرآن امام علي(ع) گفت، پنج هزار و 200 بانوي حافظ قرآن در دهمين دوره مسابقات حفظ قرآن اين دارالقرآن حضور دارند.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا از دارالقرآن امام علي(ع)، مرتضي نجفي قدسي افزود: اين دوره از مسابقات در رشته‌هاي حفظ، قرائت و ترتيل قرآن، از روز شنبه 27 شهريور ماه با پيام مراجع تقليد آغاز مي شود و تا جمعه دوم مهر ماه ادامه دارد.
وي ادامه داد: اين مسابقات در هفت رشته حفظ كل، 20 جزء، 10 جزء ، پنج جزء، دو جزء، قرائت و ترتيل‌ در دو مقطع زير 16 و بالاي 16 سال برگزار مي شود كه در رشته حفظ كل 505 نفر، حفظ 20جزء 525 نفر، حفظ 10جزء هزار و 175 نفر، حفظ پنج جزء هزار و 346 نفر، حفظ 2جزء هزار و 278 نفر و قرائت تحقيق و ترتيل 297 نفر شركت كرده اند.
نجفي قدسي همچنين گفت: در اين دوره از مسابقات، بيش از 260 شركت كننده از اتباع كشور هاي خارجي حضور دارند كه بيشتر آنها از كشورهاي همسايه هستند.
اين فعال قرآني ادامه داد: مسابقات دارالقرآن امام علي(ع) مردمي ترين مسابقات قرآني كشور است كه هيچ هزينه اي را به دولت تحميل نمي كند و تمام هزينه هاي آن توسط خيرين قرآني تامين مي شود.
وي از شركت كنندگان اين دوره از مسابقات خواست تا با توجه به جدول زمانبندي مشخص شده مراجعه كنند، چون حضور نداشتن در زمان مورد نظر، به منزله انصراف تلقي شده و به علت حجم گسترده حضور داوطلبان امكان تمديد و يا برگزاري آزمون در غير از زمان هاي اعلام شده وجود ندارد.
نجفي قدسي با بيان اين كه حضور شركت كنندگان بر اساس رشته و استان ها مشخص شده، افزود: اين مسابقات در سه نوبت صبح، عصر و شب تا ساعت 21 و 30 برگزار مي شود كه نوبت حضور شركت كنندگان در صبح هر روز تعيين مي شود و شركت كنندگان بايستي يك ساعت قبل از نوبت خود حتما در محل مسابقه حضور داشته باشند.
وي گفت: مراسم اختتاميه اين مسابقات جمعه دوم مهر ماه در محل برگزاري مسابقات در يادمان شهداي هفتم تير در سرچشمه تهران برگزار خواهد شد.
بهمن سال گذشته نهمين دوره از مسابقات حفظ، قرائت و ترتيل دارالقرآن امام علي(ع) با حضور سه هزار و 300 شركت كننده از سراسر كشور برگزار شد كه يكهزار و 800 نفر از اين داوطلبان را خواهران تشكيل مي دادند.
از اين مسابقه به عنوان بزرگترين مسابقات سراسري قرآن ويژه بانوان ياد مي شود.
فراهنگ ** 1003 ** 1071
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ