۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۰۳
کد خبر: 82227812
T T
۰ نفر
اعلام كناره گیری كامرون نخست‌وزیر سابق انگلیس از نمایندگی مجلس عوام

لندن - ایرنا - دیوید كامرون نخست‌وزیر سابق انگلیس و از اعضای ارشد حزب محافظه‌كار روز دوشنبه، اعلام كرد كه از نمایندگی مجلس عوام نیز كناره‌گیری می كند.

به گزارش ایرنا؛ دیوید كامرون 49 ساله كه از سال 2001 میلادی تاكنون نماینده پارلمانی حزب محافظه‌كار از حوزه انتخابیه 'ویتنی' است، در 23 تیرماه گذشته از مقام نخست‌وزیری انگلیس استعفا داده بود.
كامرون امروز ( دوشنبه ) در بیانیه ای، با بیان اینكه در طول تابستان برای كناره‌گیری‌اش از مجلس عوام فكر می‌كرده است، گفت با توجه به جمیع جهات، این استعفا اقدام درستی بوده است.
وی افزود: 'به باورم با توجه به وضعیت سیاسی مدرن كشور و شرایط ایجاد شده بعد از استعفایم، واقعا امكان ادامه حضور در مجلس عوام وجود ندارد .'
كامرون بابیان اینكه پیشتر این مساله را با 'ترزا می ' در میان گذاشته است، افزود: 'به‌عنوان نخست‌وزیر سابق انگلیس، هر اقدام شما می‌تواند تبدیل به یك انحراف بزرگ شود و یك انحراف در آنچه دولت كنونی نیاز است برای كشور صورت دهد.'
نخست‌وزیر سابق انگلیس در همین حال اشاره ای به فعالیت‌هایش بعد از خداحافظی‌اش از صحنه سیاسی انگلیس نكرد و تنها گفت كه تلاش می‌كند كه زندگی جدیدش را در بیرون از وستمینستر دوباره بسازد.
كامرون در ماه مارس گذشته گفته بود كه همچنان علاقه‌مند ‌است كه به وظایفش به‌عنوان نماینده حوزه انتخابیه 'ویتنی ' ادامه داده و در انتخابات عمومی سال 2020 میلادی مجدد شركت كند.
دیوید كامرون برای اولین بار در سال 2001 میلادی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه 'ویتنی ' وارد مجلس عوام شد و بعد از انتخابات عمومی سال 2005 میلادی، به‌عنوان رهبر حزب محافظه‌كار انتخاب گردید و بعد از انتخابات پارلمانی سال 2010 میلادی و شكست حزب كارگر، به‌عنوان نخست‌وزیر دولت ائتلافی انگلیس معرفی شد.
وی در 24 ژوئن یك روز بعد از همه‌پرسی 23 ژوئن كه منجر به رأی انگلیسی‌ها به برگزیت شد، گفت كه از مقام نخست‌وزیر این كشور كناره‌گیری می‌كند.
كامرون كه در جریان این همه پرسی بشدت از ادامه حضور كشورش در اتحادیه اروپا دفاع كرد، بعد از انتخاب 'ترزا می' به‌عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس در 23 تیرماه گذشته، رسما از مقامش استعفا كرد.
برای انتخاب جایگزین آقای كامرون در حوزه انتخابیه ویتنی ، انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار خواهد شد
اروپام**4**1552