۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82227754
T T
۰ نفر

چهارمین مبلغ داعش در روسیه دستگیر شد

۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82227754
چهارمین مبلغ داعش در روسیه دستگیر شد

مسكو - ایرنا - ماموران امنیتی روسیه موفق شدند از آغاز سال جاری تاكنون چهارمین مبلغ و یارگیر داعش را در این كشور دستگیر كنند.

به گزارش ایرنا، سازمان امنیت روسیه روز دوشنبه اعلام كرد: مرد بازداشت شده از منطقه قفقاز متهم به تبلیغ داعش در جمهوری كارلیا و استان مورمانسك در شمال غرب روسیه نزدیك مرز فنلاند و انجام تلاش برای عضو گیری شده است.
بنا به اعلام خبرگزاری روسیا سگودنیا، فرد بازداشت شده همچنین متهم است كه در جمهوری قفقازی داغستان روسیه در كناره شمال غرب دریای خزر نیز اقدام های تبلیغی برای داعش انجام داده است.
ماه گذشته نیز اعلام شد دو متهم به عضویت در داعش كه به عنوان مبلغ جذب نیرو برای این گروه تروریستی تكفیری در روسیه فعالیت می كردند در عملیات ماموران امنیتی این كشور در شهر سن پترزبورگ بازداشت شدند.
كمیته بازپرسی دادستانی روسیه اعلام كرده بود، بازداشت شدگان كه اتباع تاجیكستان هستند به عنوان عامل داعش با جذب عضو این گروه را تبلیغ می كردند.
پیش از این نیز یك زن مقیم مسكو كه به اتهام تحریك تنفر مذهبی و تبلیغ داعش از روسیه ممنوع الخروج شده بود، پیش از ورود به گرجستان با گذرنامه تقلبی بازداشت شد و دادگاه وی را به تحمل پنج سال زندان محكوم كرد.
بنا به گزارش اعلام شده، مجرم كه از طریق یك شبكه اجتماعی برای داعش، افراط گرایی و ترویج خشونت در برگیرنده دیدگاه های تروریستی تبلیغ می كرد، در صدد بود با استفاده از گذرنامه جعلی تاجیكستان از مسیر گرجستان و تركیه راهی سوریه شود و به داعش بپیوندد.
با توجه به اینكه گروه تروریستی داعش تاكنون بارها روسیه را به دلیل همكاری با ارتش سوریه در بمباران مواضع تروریست ها به انتقام گیری تهدید كرده است، تدابیر امنیتی گسترده ای اجرا می شود و تاكنون ده ها نفر از عوامل داعش یا تروریست های بازگشته از خاورمیانه بازداشت شده اند.
اروپام 391 ** 1516