۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82215813
T T
۰ نفر
نرخ نفت ایران از مرز بشكه ای 45 دلار گذشت

تهران- ایرنا- قیمت نفت خام سبك ایران در هفته منتهی به بیست و ششم اوت (پنجم شهریورماه) با یك دلار افزایش به ٤٥ دلار و ٦٤ سنت برای هر بشكه رسید.

به گزارش ایرنا، در حالی كه گمانه زنی ها درباره موافقت یا مخالفت اعضای اوپك با اجرای طرح فریز رو به افزایش گذاشته، نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز رو به فزونی رفته است.
در صورت حمایت تلویحی تولیدكنندگان بزرگ از فریز نفتی، قیمت ها رو به افزایش می گذارد و برعكس در صورت مخالفت، نرخ ها كاهش می یابد.
به گزارش اداره كل امور اوپك و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، قیمت نفت خام سبك ایران در هفته منتهی به بیست و ششم اوت (پنجم شهریورماه) با یك دلار افزایش به ٤٥ دلار و ٦٤ سنت برای هر بشكه رسید، در حالی كه میانگین قیمت نفت خام سبك ایران از آغاز امسال تاكنون ٣٨ دلار و ٢١ سنت برای هر بشكه بوده است.
قیمت نفت خام سنگین ایران نیز با هفت سنت كاهش به ٤٤ دلار و چهار سنت برای هر بشكه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از آغاز امسال تاكنون ٣٦ دلار برای هر بشكه بوده است.
قیمت سبد نفتی اوپك نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٥ دلار و ٥٣ سنت برای هر بشكه رسید كه نسبت به هفته پیش از آن، یك سنت افزایش نشان می دهد.
هر بشكه نفت خام دبلیو.تی.آی آمریكا در هفته منتهی به بیست و ششم اوت با ٢ سنت كاهش، ٤٧ دلار و ١٥ سنت برای هر بشكه معامله شد.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٢٩ سنت افزایش به ٤٨ دلار و ٩٢ سنت برای هر بشكه رسید.
قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با چهار سنت و ١٧ سنت كاهش، به ٤٥ دلار و ٩٤ سنت و ٤٦ دلار و ١١سنت برای هر بشكه رسید.
قرار است نشست غیررسمی اعضای اوپك در حاشیه مجمع جهانی انرژی از پنجم تا هفتم مهرماه (بیست و ششم تا بیست و هشتم سپتامبر) در الجزایر برگزار شود.
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته اعلام كرد در این نشست شركت می كند.
گفته می شود قرار است در این نشست غیررسمی، طرح های مربوط به مدیریت بازار جهانی نفت بررسی شود.
اقتصام**2022**1961

سرخط اخبار اقتصاد