۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰
کد خبر: 82213053
T T
۰ نفر
مرز چمن میان پاكستان و افغانستان پس از دو هفته بازگشایی شد

اسلام آباد - ایرنا - مرز 'چمن' واقع در مناطق مرزی بلوچستان پاكستان با افغانستان كه از دو هفته پیش به دلیل آبه دلیل آنچه اسلام آباد 'حركت های اعتراضی شهروندان افغان و آتش زدن پرچم پاكستان' اعلام كرده بود، امروز (پنجشنبه) و پس از عذر خواهی رسمی افغانستان بازگشایی شد.

براساس گزارش منابع پاكستان، روز گذشته و در جریان پنجمین دور مذاكرات مسئولان مرزبانی دو كشور در دو هفته اخیر درخصوص مرز چمن، طرف افغان عذرخواهی كتبی افغانستان را تسلیم طرف پاكستانی كرد و پاكستان با بازگشایی مرز توافق كرد.
تردد از این گذرگاه مرزی مهم میان دو همسایه از صبح امروز (پنجشنبه) از سر گرفته شده است.
در جلسه روز گذشته مسئولان مرزبانی دو كشور همچنین برضرورت تقویت همكاری های و تعاملات دوجانبه با هدف جلوگیری از مشكلات و تنش های مشابه در آینده، تاكید و توافق كردند.
این دروازه مرزی، گذرگاه اصلی كامیون های حامل وسایل مورد نیاز و تداركاتی نیروهای ناتو در افغانستان است و پس از بسته شدن این دروازه، گزارش ها حاكی است تعداد زیادی از كامیون های ناتو و نیز كامیون های حامل اجناس تجار پاكستانی و افغان در دو طرف دروازه متوقف شده بودند.
روابط پاكستان و افغانستان كه به ویژه در حدود یك سال اخیر همواره با تنش های سیاسی مواجه بوده است، اكنون چند ماهی است كه تنش های مرزی نیز به این اختلاف ها افزوده شده و پس از ماجرای اختلاف های اخیر دو كشور بر سر دروازه مرزی 'تورخم'، اكنون مسائل مرزی به 'چمن' رسیده است.
آساق**272**1723

سرخط اخبار جهان