۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷
کد خبر: 82208491
T T
۰ نفر
رحمانی فضلی: دولت فعالیت های روستایی را در اولویت قرار داده است

گرگان-ایرنا- وزیر كشور گفت: دولت به جد برای بحث روستاها و فعالیت های روستایی تلاش می كند و این جزو اولویت های دولت است.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در پنجمین روز از سفر خود به گلستان در نشست شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران این استان با عنوان توسعه اقتصادی روستاها افزود: اگر اراده و انگیزه برای كار باشد زمینه كار زیاد است.
وی ادامه داد: ایران سال ها در عرصه جهانی امپراتوری تشكیل داده و با امكانات كشور افرادی آمدند و قدرت بزرگ شكل دادندT ما در حال ساخت یك تمدن اسلامی بزرگ هستیم و باید اراده بر این باشد كه با تكیه بر ظرفیت های طبیعی، خلاقیت و ابتكار منشا تحول در دنیا باشیم.
وزیر كشور همچنین گفت: انسان ها می توانند مركز تغییر تحول و دگرگونی باشند و باید كار را از یك نقطه شروع كنند و براساس آموزه های دینی كار و تلاش را دنبال كنیم.
رحمانی فضلی افزود: روستاها مظلوم ترین مكان های سكونتی هستند كه ما به طور كلی یك عقب ماندگی به دلیل نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی غلط دارند و بیشتر از نقاط دیگر با نابرابری مواجه هستند.
وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی تلاش شد زیرساخت ها و خدمات اولیه را به روستاها دهیم كه موفق شدیم و امكانات خوبی داده شده است اما در حوزه اقتصادی، درآمد و اشتغال مشكلات زیادی در روستا داریم و بسیاری از روستاها خالی شدند.
وزیر كشور همچنین اظهارداشت: باید تغییرات را در روستاها دنبال كنیم، در مدیریت روستایی تغییر ایجاد كنیم و به دنبال خلاقیت و ابتكار باشیم.
رحمانی فضلی تصریح كرد: همچنین باید در حوزه فعالیت های روستا تغییر ایجاد كنیم یا در شیوه های كشت تغییر ایجاد كنیم.
وی در این ابتدای این دیدار نیز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، گفت: همه ما مدیون شهدا هستیم و باید راه امام عزیز و شهیدان را ادامه دهیم.
9254/9314 /1336/1648

سرخط اخبار استان‌ها