۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۰۷
کد خبر: 82205900
T T
۰ نفر
گروه وابسته به 'داعش' در بلوچستان پاكستان متلاشی شد

اسلام آباد - ایرنا - وزیر امور داخلی دولت ایالتی بلوچستان پاكستان عصر شنبه از متلاشی شدن یك گروه تروریستی وابسته به داعش در این ایالت و نیز دستگیری شش نفر از اعضا از جمله یكی ازفرماندهان شبكه تروریستی القاعده خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'سرفراز بگتی' با حضور در جلسه پارلمان ایالتی بلوچستان اعلام كرد كه مقادیر زیادی سلاح، مهمات و مواد منفجره از این گروه های تروریستی بدست آمده است.
سرفراز بگتی گفت كه گروه متلاشی شده وابسته به داعش، در زمینه سربازگیری برای شبكه تروریستی داعش و اعزام آنها به سوریه فعالیت داشت.
وی گفت كه عوامل شبكه تروریستی القاعده در منطقه 'نوشكی' بلوچستان دستگیر شده اند.
این مقام ایالتی مدعی شد كه جنگ نیابتی در بلوچستان پاكستان شكل گرفته است ولی عواملی كه این جنگ را به راه انداخته اند، به هدف خود كه همان ناامن كردن بلوچستان است، دست نخواهند یافت (اشاره تلویحی به ادعای پاكستان مبنی دخالت عوامل اطلاعات هند در بلوچستان پاكستان).
مقام های عالی دولت پاكستان بارها اعلام كرده اند كه داعش حضور سازمان یافته در این كشور ندارد. عالی ترین فرماندهان ارتش این كشور نیز بارها تاكید كرده اند كه حتی اجازه ورود سایه داعش را به پاكستان نخواهند داد.
با این وجود گزارش های متعدد رسانه ها و مقام های محلی ایالت های مختلف پاكستان حكایت از حضور عوامل گروه تروریستی داعش در این كشور دارد و این گروه تاكنون مسئولیت چند حمله تروریستی در این كشور را نیز برعهده گرفته است.
برخی مقام های امنیتی و ایالتی پاكستان تایید كرده اند كه گروه تروریستی داعش با برخی گروه های تروریستی و ضدشیعی پاكستان از جمله 'لشگر جهنگوی' در ارتباط است.
آساق**272**1723

سرخط اخبار جهان