۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۵۶
کد خبر: 82198040
T T
۰ نفر

بازدید بیش از 2 هزار گردشگر خارجی از ابیانه

۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۵۶
کد خبر: 82198040
بازدید بیش از 2 هزار گردشگر خارجی از ابیانه

كاشان - ایرنا - دهیار روستای تاریخی ابیانه نطنز گفت: در مرداد‌ماه امسال 2هزار و 340 گردشگر خارجی از آثار تاریخی و دیدنی این روستا بازدید كردند.

به گزارش ایرنا، محمد عادلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهاركرد: گردشگران 47 كشور مرداد ماه از این روستای تاریخی دیدن كردند و بیشترین آمار بازدید این ماه در بین گردشگران خارجی به ‌ترتیب متعلق به كشورهای فرانسه، آلمان و اسپانیا بوده است.
دهیار ابیانه افزود: افزایش آمار گردشگری فرصت مناسبی برای عرضه صنایع دستی این روستاست كه در این راستا با تاسیس فروشگاه‌های صنایع دستی توانسته ‌ایم تسهیلات مناسبی را برای گردشگران فراهم كنیم.
ابیانه روستایی از توابع بخش مركزی نطنز و در فاصله 40 كیلومتری از شمال غربی این شهرستان در دامنه كوه كركس واقع شده است.
معماری بی نظیر، آب و طبیعت، بقعه امامزادگان یحیی و عیسی (ع)، مسجد حاجتگاه از دوره صفویه، آسیاب های بادی منتسب به دوران قبل از صفویه و قلعه پالاهومونه در بیرون از روستا با چشم انداز فضای معماری پله كانی ابیانه از دیدنی های این روستاست.
مسجد جامع ابیانه با 960 سال قدمت دارای منبر و محرابی چوبی با خط نوشته های كوفی به قدمت هزار ساله یكی از آثار ثبتی و دیدنی این روستا است.
چهارطاقی آتشكده هارپاك، آب انبار ناره، مسجد پرزله متعلق به عصر ایلخانی، ساباط ها، حدود 150 در چوبی از جنس درخت گردو و چنار با قدمت 600 تا 800 ساله و خانه های چهارصفه از دیگر شاخص های تاریخی روستای ابیانه است.
ابیانه در مرداد 1354 با شماره ثبت 1089 به عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
7408/3009/7430
۰ نفر