۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۲۷
کد خبر: 82175754
T T
۰ نفر
یك مسئول ستاد مبارزه با مواد مخدر: هزینه درمان اعتیاد 15 برابر از پیشگیری بیشتر است

قزوین-ایرنا- معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت های ستاد مبارزه مواد مخدر گفت: تمركز برنامه های مقابله با اعتیاد باید بر روی حوزه پیشگیری باشد چرا كه فعالیت های درمانی 15 برابر بیش از این بخش نیازمند صرف هزینه است.

به گزارش ایرنا،پرویز افشار روز پنجشنبه در نشست تخصصی آموزش پیشگیری از اعتیاد زنان كه در قزوین برگزار شد، افزود: یكی از اولویت های جدی مسئولان كشور برای كاهش آسیب های اجتماعی، فعالیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد است كه مورد تاكید مقام معظم رهبری نیز می باشد.
این مسئول در ادامه به نقش زنان در پیشگیری از اعتیاد اشاره كرد و گفت: با توجه به اینكه بخش قابل توجهی از شخصیت افراد در درون خانواده شكل می گیرد بنابراین زنان می توانند در حوزه پیشگیری از اعتیاد از تاثیرگذاری بالایی برخوردار باشند.
افشار در ادامه از افزایش سهم اعتیاد زنان به مواد مخدر طی یك دهه گذشته خبر داد و گفت: اعتیاد زنان در سال 80 نسبت به كل جمعیت معتادان پنج درصد بود ولی این میزان در سال 90 به نزدیك 10 درصد رسید كه این آمار نگران كننده است.
معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت های ستاد مبارزه مواد مخدر با تاكید بر استفاده از همه ظرفیت ها و مشاركت همگانی در مقابله با اعتیاد، گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی، سازمان های مردم نهاد و تشكل های دانشجویی و اماكن فرهنگی و اجتماعی در این خصوص استفاده كرد.
وی با اشاره به آسیب های مصرف مواد مخدر و اعتیاد به آن از جمله طلاق و فقر، گفت: باید همه نسبت به مقابله با مواد مخدر و اعتیاد احساس وظیفه كنیم.
افشار در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: در حال حاضر 15 هزار مربی در حوزه پیشگیری و فرهنگ سازی برای پرهیز از مصرف مواد مخدر آموزش دیده اند و آمادگی لازم را دارند تا در تربیت مربیان دیگر نیز در مناطق مختلف كشور مشاركت داشته باشند.
وی در پایان با اشاره به برنامه های تدارك دیده شده در خصوص مبارزه با مواد مخدر در قزوین، گفت: این استان كه به دارالمومنین معروف است باید در حوزه مقابله با اعتیاد در سطح كشور الگو باشد.
3013/ 6128
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه