۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82171065
T T
۰ نفر
طرح بحث حقوق هاي نامتعارف به انتخابات آينده مربوط است

تربت حيدريه- ايرنا- نماينده مردم شهرستان هاي تربت حيدريه، زاوه و مه ولات در مجلس شوراي اسلامي گفت: موضوع فيش هاي حقوقي كه امروز به يك بحث سياسي تبديل شده، تازگي نداشته و مربوط به دولت قبل است كه در آستانه انتخابات براي فشار بر دولت يازدهم مطرح كرده اند.

به گزارش ايرنا، سعيد باستاني روز دوشنبه در نخستين نشست شوراي هماهنگي بانك هاي تربت حيدريه افزود: البته اين فيش هاي نامتعارف حقوقي محدود به دولتي ها نيست و زيرمجموعه قوه قضاييه، نيروهاي مسلح و بنيادها را نيز شامل مي شود.
وي گفت: در دولت قبل و در جريان اختلاس سه هزار ميلياردي نيز چنين فيش هاي حقوقي وجود داشت، منتهي در آن زمان تمامي توجه ها به سمت مديرعامل متخلف بانك ملي معطوف شد و نه تنها به اين اختلاس رسيدگي نشد بلكه وجود حقوق هاي نامتعارف نيز مورد غفلت قرار گرفت.
باستاني با بيان اينكه نفس وجود حقوق هاي نامتعارف مورد پسند و پذيرش هيچ گروه و مقامي نيست، افزود: اما آنچه اهميت دارد آن است كه نبايد از اين معضل در آستانه انتخابات، بهره برداري هاي خاص صورت مي گرفت.

* بانكها براي جذب سرمايه گذاران به منطقه تلاش كنند
نماينده تربت حيدريه در مجلس از مديران بانك ها خواست، ضمن اتخاذ وحدت رويه، زمينه هاي جذب سرمايه گذاران را در اين منطقه فراهم آورند، زيرا رويكرد اصلي دولت حمايت از بنگاه هاي كوچك و متوسط اقتصادي با پيشرفت بالاي 60 درصد پيشرفت است.
باستاني افزود: هم اكنون متاسفانه برخي از بانكها مشتريان خود را دور مي زنند و اين در حالي است كه برخي مراجعان مشكلشان با 50 تا 100 ميليون ريال برطرف مي شود.
معاون استاندار خراسان رضوي و فرماندار ويژه تربت حيدريه نيز طرح فيش هاي حقوقي را داراي اغراض سياسي براي هدف گرفتن و تخريب دولت در آستانه دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري دانست.
حسن فتحي نيا گفت: وجود اين فيش ها محدود به دولتي ها نيست كه البته آن هم عموميت ندارد و تنها سه درصد دريافتي هاي مديران را دربرمي گيرد.
وي همچنين تراز بانك هاي اين شهرستان را منفي خواند و افزود: اين بدان معنا است كه بين منابع و مصارف روال منطقي نمي بينيم زيرا در سال هاي اخير منابع بانكي تضعيف شده است.
وي گفت: از سوي ديگر تامين نيروي انساني بانكها به تناسب نيروهاي بازنشسته و از رده خارج صورت نمي گيرد و بانك ها قادر به جايگزيني نيروهاي خود نيستند و لذا فشار كار در برخي بانك ها روي پرسنل بسيار زياد است.
فتحي نيا در بخش ديگري از وضعيت چارت تشكيلاتي بانك ها انتقاد كرد و افزود: هم اكنون بسياري از مديران شعب بانك ها از اختيارات لازم برخوردار نيستند و كارها به صورت متمركز از مشهد پيگيري مي شود.
فرماندار ويژه تربت حيدريه گفت: اين وضعيت صرف وقت و هزينه زيادي را به دنبال دارد در حالي كه بايد بانك ها به منطقه تبديل شوند كه مديريت ارشد دولت در شهرستان با كمك نماينده مردم در مجلس با جديت اين موضوع را پيگيري خواهند كرد.
مركز شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
5132/6121

سرخط اخبار استان‌ها