۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴
کد خبر: 82169830
T T
۰ نفر

آثار مثبت برجام در البرز

۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴
کد خبر: 82169830
آثار مثبت برجام در البرز

كرج - ایرنا - برجام كه حاصل استقامت و پایداری جمهوری اسلامی ایران بر اصول خود در دستیابی به دانش صلح آمیز هسته ای است، علاوه بر تثبیت حقوق ملت ایران در این عرصه، دستاوردهایی در بخش مالی و اقتصادی داشته و پس از این نیز باید منتظر آشكار شدن آثار مثبت آن باشیم.

توافق برجام در صورتی كه طرف مقابل همانطور كه جمهوری اسلامی ایران به آن پایبند بوده، به سمت اجرایی كردن آن حركت كند، آثار گرانبهاتری برای كشور ما خواهد داشت.
اقدامات مغرضانه آمریكایی ها را نباید به حساب دولت گذاشت كه در مصافی سنگین و نفس گیر با كشورهای غربی موفق به تثبیت حقوق هسته ای ملت ایران و برداشتن تحریم های ظالمانه شد.
برای قضاوت عادلانه باید دید درمدت زمان كمی كه این توافق بین المللی برای جمهوری اسلامی رخ داده، چه دستاوردهایی برای كشور فراهم شده است.
برجام در استان البرز نیز دستاوردهایی داشته است و مسئولان استان توانسته اند به واسطه این توافق و برداشته شدن تحریم ها، ظرفیت های استان را به كشورهای علاقمند به سرمایه گذاری در كشورمان معرفی كنند.
392 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی دستاورد برجام در استان البرز بوده است كه می تواند تداوم یافته و زمینه رشد و توسعه استان پرظرفیت البرز را فراهم آورد.
سید حمید طهائی استاندار البرز در این باره می گوید: مجموعه سرمایه گذاری خارجی در استان 500میلیون دلار و از سوی 17 شركت خارجی بوده است كه 11 شركت پس از استقرار دولت یازدهم و برجام برای حضور در این استان ابراز علاقه مندی كرده اند.
وی حجم سرمایه گذاری خارجی در البرز پس از استقرار دولت یازدهم را 405 میلیون دلار دانست و گفت: شركت خارجی كه برای سرمایه گذاری در البرز حضور یافته اند، 9 مورد مربوط به پسابرجام و با 392 میلیون دلار سرمایه گذاری بوده است.
استاندار البرز در ادامه با تاكید بر اینكه عملكرد دستگاه های اجرایی را باید برای مردم بیان كرد افزود: امروز باید عملكرد مثبت دولت را ناشی از درایت آن بوده هرچه بیشتر برای مردم اطلاع رسانی كرد.
امروز دولت در شرایط ركود و حلقه های محاصره كه روز به روز تنگتر می شود،مسئولیت پذیرفته است و تلاش می كند با مدیریت و درایت بیشتر هرچه بیشتر زمینه توسعه كشور را فراهم كند.
دولت تدبیر و امید برغم مشكلات بسیار و مواجهه با اقدامات غربی ها علیه ایران اسلامی، تورم را كنترل كرده و طرح های با ارزشی نظیر طرح تحول سلامت را به اجرا در آورد كه آثار و بركات آن را چندی پیش در استان البرز نیز شاهد بودیم.
با اجرای طرح تحول سلامت كه اجرای آن اقدامی اساسی و زیربنایی برای كشور محسوب می شود، به یكباره توانست 11میلیون نفر را تحت پوشش این بیمه قرار دهد و اكنون كسی در كشور وجود ندارد كه تحت پوشش بیمه ای نباشد.
استاندار البرز همچنین به وضعیت سرمایه گذاری در استان در مدت دو سال گذشته اشاره كرد و گفت: این سرمایه گذاری با همراهی و همگامی تمام مسئولین از نمایندگان تا مدیران دستگاه های اجرایی و ائمه جمعه به وجود آمده كه یك فضای كار و تلاش خوب و وحدت بخشی را به وجود آورده است.
طهایی تصریح كرد: از سال گذشته كارگروه تسهیل و رفع موانع در استان راه اندازی شد كه در سال گذشته 22 جلسه برگزار كرد كه در آن 169 پرونده با حضور مدیران واحدهای تولیدی و مدیران بانكی برگزار شد و مشكلات بانكی مطرح شد كه در كل 322 مصوبه در این كارگروه داشتیم و شاهد اجرای 212 طرح و در دست اجرا بودن 110 طرح دیگر هستیم.
وی گفت: در سال 95 نیز این كارگروه تا كنون 25 جلسه برگزار كرده كه 176 پرونده در آن مطرح شده و 50 درصد آن اجرایی و 50 درصد آن در دست اقدام است.
استاندار البرز در ادامه به اعطای تسهیلات ارزان قیمت از طریق دولت به واحدهای تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره كرد و افزود: در این راستا 547 متقاضی داشتیم كه 185 مورد آن در كمیسیون مربوطه مطرح و تصویب شد كه امیدواریم با راه اندازی این واحدها شاهد رشدی مناسب در راستای اقتصاد مقاومتی باشیم.
وی اظهار داشت: در سال گذشته 694 طرح در استان به بهره برداری رسید كه شاهد ایجاد اشتغال 6 هزار و 393 شغل مستقیم و 31 هزار 783 شغل غیرمستقیم بودیم.
وی اظهار امیدواری كرد كه در سال جاری نیز شاهد ایجاد طرح های جدید به خصوص پس از اجرای برجام و زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی بیشتری باشیم كه نمونه ی آن اشتیاق سرمایه گذاران خارجی برای ورود در این استان است. درسال 95 تاكنون 176 پرونده مطرح شده و 50درصد در دست اقدام است.
وی ادامه داد: امسال دولت تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی می دهد، از واحدهای كوچك و متوسط كه شرایط را داشتند 500 متقاضی داشتیم كه 147 مورد مطرح شد. سال گذشته كل پروژه های افتتاحیه 694 با سه هزار اشتغالزایی بود. بخصوص پس از توافق برجام شاهد موفقیت های بیشتری باشیم پروژه بزرگتری داریم كه ادامه بزرگراه همت بزرگراه شهدای البرز كه بخشی وزارت راه و شهرسازی انجام می دهد.
صمد بهزاد مدیركل هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ای منطقه ای استانداری البرز نیز گفت: نمود عینی اینكه برجام روی كاغذ نمانده، حضور هیات های سرمایه گذاری خارجی در استان البرز است.
وی افزود: درحالی كه درسالیان گذشته به دلیل نداشتن احساس امنیت هیات های خارجی تمایلی برا ی سرمایه گذاری نداشتند، امروز همین حضور حاكی از قرار گرفتن در مسیر پیشرفت است.
وی ادامه داد: افرادی كه معتقدند این رفت و آمدهای تاثیری در اقتصاد استان البرز نداشته كافی است كه با رصد عملكرد حوزه اقتصادی و افتتاحیه واحدهای تولیدی و آمار واحدهایی كه مشكل آنان برطرف شده راه قضاوت عادلانه را در پیش گیرند .
بهزاد خاطرنشان كرد:امروز مشكلات بیش از 117 واحد تولیدی دراستان البرز رصد شده و مشكلاتی كه در زمینه معوقات بانكی داشتند را با برگزاری نشست های رفع موانع و تسهیل واحدهای تولیدی مورد توجه قرار داده ایم.
وی با تاكید براینكه درایت دولت مبنی بر فعال كردن واحدهای نیمه فعال گامی موثر در بهبود هرچه بیشتر چرخه تولیدی كشور است گفت: یكی از دستاوردهای مهم برجام دریپش گرفتن سیاست تعاملی بجای تهاجمی است .
بهزاد خاطرنشان كرد: قلمرو جغرافیایی و امنیت ایران اسلامی ترغیب بسیاری را برای سرمایه گذاران بوجود آورده است .
مدیركل اقتصادی وتوسعه منطقه ای استانداری البرز اضافه كرد: نباید با نگاه غیر منصفانه عملكرد بالای دولت را در توافقات بین المللی كمرنگ كرد و اطلاع رسانی هرچه بیشتر از اقدامات انجام شده دراین زمینه در داخل كشور ضروری است .
8029/1535
۰ نفر