۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۳۸
کد خبر: 82169503
T T
۰ نفر

شمارقربانیان سیل كرمان به 4 نفر رسید

۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۳۸
کد خبر: 82169503
شمارقربانیان سیل كرمان به 4 نفر رسید

كرمان - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر كرمان گفت: تعداد فوت شدگان در سیل روز گذشته (شنبه) در منطقه سیرچ و ساردوئیه به چهار نفر رسید.

محمد حیدری پور روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش باران های رگباری در مناطق مختلف استان از جمله جنوب كرمان افزود: علاوه بر فوت سه گردشگر در منطقه سیرچ شهرستان كرمان، یك مرد نیز در شهرستان جیرفت بر اثر جاری شدن سیلاب جان خود را از دست داد.
وی ادامه داد: این مرد 60 تا 70 ساله در منطقه سربیژن ساردوئیه از توابع شهرستان جیرفت هنگام جاری شدن سیلاب كنار رودخانه بود كه با خالی شدن زمین و سقوط وی به داخل آب جان باخت.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان كرمان افزود: 2 زن و یك مرد نیز روز گذشته در مسیر رودخانه سیرچ در مسیر كرمان - شهداد دچار سیلاب و فوت شدند.
وی بیان كرد: این افراد به منظور گردشگری به این منطقه سفر كرده بودند.
حیدری گفت: یكی از خانم هایی كه در منطقه سیرچ در سیل غرق شد، باردار بود.
ناپایداری های جوی تحت تاثیر پدیده مانسون از هفته گذشته در قالب افزایش ابر، رعد و برق، بارش های رگباری و توفان در برخی مناطق استان كرمان شروع شد و براساس پیش بینی مركز هواشناسی تا اواسط این هفته ادامه دارد.
بارش های رگباری و توفان طی روزهای اخیر موجب قطع شدن برق مناطق مختلف، بسته شدن راه های روستایی و خسارت به بخش راه و كشاورزی نیز شده است.
مانسون پدیده آب و هوایی است كه از اواخر فصل بهار آغاز می شود و تا تابستان ادامه دارد.
تحت تاثیر این پدیده بادهای باران آور از اقیانوس هند بلند می شود و زمانی كه شدت فعالیت مانسون زیاد شود برخی از مناطق جنوب شرق كشور ایران را تحت تاثیر قرار می دهد.
3029/3028/1042
۰ نفر