۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۰
کد خبر: 82163333
T T
۰ نفر
لاوروف: ستون فقرات داعش از افسران سابق صدام  تشكیل شده است

تهران - ایرنا - تارنمای خبرگزاری اسپوتنیك نوشت: 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه امروز اظهار كرد كه ستون فقرات گروهك تروریستی داعش از افسران سابق صدام تشكیل شده است كه بعد از حمله آمریكا در سال 2003 كنار رفته بودند.

به گزارش ایرنا، تارنمای اسپوتنیك امروز (دوشنبه) افزود: لاوروف در گفت و گو با انجمن فلسطینی های ارتدكس گفت كه «ستون فقرات را افسران صدام حسین تشكیل می دهند كه بعد از منحل شدن ارتش عراق به دست آمریكایی ها و اشغال عراق در سال 2003، بیكار ماندند. آمریكا ارتش و نیروهای امنیتی عراق را منحل كرد و با این حال افراد كارآزموده نظامی را بدون هیچ ابزاری برای ادامه حیات باقی گذاشت. امروز آمریكا به این نتیجه رسیده است»
به گفته لاوروف، دعوت دروغین به تغییر رژیم از جمله در سوریه نشان می دهد كه این افراد چندان هم از اوضاع دور نیستند و اگر افراد سودجو و بدخواه نباشند، دست كم یا از این كار لذت می برند یا هدفشان نابودی كشور، منطقه و برباد دادن آرزوها به امید كسب منفعت است.
لاوروف همچنین گفت كه ریشه مشكلات امروز در مورد داعش در نفرت بشری است. به رسمیت نشناختن حقوق سایرین برای انتخاب ارزش های دینی و تلاش برای استفاده از احساسات مذهبی در راستای نفرت انگیزی نسبت به پیروان سایر ادیان نیز بر همین مساله گواهی می دهد.
اروپام**9054**1572

سرخط اخبار جهان