۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۵
کد خبر: 82163324
T T
۰ نفر
گام رو به جلو در روابط اسلام آباد-كابل: نواز شریف افغانستان را 'دوست و برادر' خواند

اسلام آباد - ایرنا - نخست وزیر پاكستان امروز(دوشنبه) در تماس تلفنی با رئیس جمهوری افغانستان، ضمن محكوم كردن مجدد حملات تروریستی مرگبار روز شنبه دركابل، گفت: در این شرایط سخت و در مسیر مبارزه با تروریسم به عنوان دشمن مشترك پاكستان و افغانستان، در كنار 'دولت و ملت دوست و برادر' افغانستان می ایستیم.

دفتر نخست وزیر پاكستان اعلام كرد محمد نواز شریف درتماس تلفنی خود با اشرف غنی گفت: پاكستان كاملا متعهد به تعمیق همكاری با افغانستان در مسیر مبارزه با تروریسم به عنوان دشمن مشترك دو كشور است.
اشرف غنی نیز متقابلا از تماس تلفنی نواز شریف و ابراز همدردی و همبستگی وی با دولت و ملت افغانستان در این شرایط سخت قدرانی كرد.
غنی گفت: هر دو كشور با حملات تروریستی پی در پی مواجه هستند. افغانستان و پاكستان در مبارزه علیه ترور، دركنار یكدیگر هستند.
علاوه بر تماس تلفن امروز نواز شریف با اشرف غنی به بهانه محكوم كردن و ابراز همدردی با دولت و ملت افغانستان بعد از حملات مرگبار روز شنبه در كابل، گزارش رسانه های پاكستان از برنامه سفر نواز شریف به كابل در آینده نزدیك حكایت دارد.
بر اساس گزارش رسانه های پاكستان ، محمد نواز شریف طی چند روز آینده به كابل خواهد رفت و ضمن گفت و گو با اشرف غنی، از وی دعوت خواهد كرد تا به عنوان میهمان ویژه مراسم سالروز استقلال پاكستان در روز 14 آگوست(24 مرداد ماه جاری)، به اسلام آباد سفر كند.
حدود 10 روز پیش نیز اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در تماسی تلفنی ضمن احوالپرسی از وی بعد از بازگشتن نواز شریف به لندن و عمل جراحی قلب، به وی خبر داد كه طراحان اصلی حمله مرگبار دو سال پیش گروهی از تروریست ها به مدرسه ای در پیشاور پاكستان، با همكاری اطلاعاتی افغانستان در خاك این كشور كشته شدند.
این تماس تلفنی و خبر كشته شدن 'عمر منصور' طراح اصلی حمله پاییز 1393 به مدرسه پیشاور، كه از سوی ارتش پاكستان نیز تایید شد، توانست تا حدودی فضای بی اعتمادی میان دو همسایه را تلطیف كند و زمینه را برای شكل گیری یك سری تحولات مثبت میان كابل و اسلام آباد فراهم كند.
آساق*272**1723

سرخط اخبار جهان