۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۷
کد خبر: 82163207
T T
۰ نفر
روسیه حامی تشكیل كشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس است

مسكو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت: مسكو حامی از سرگیری مذاكرات خاورمیانه با نتیجه تشكیل كشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس است.

به گزارش ایرنا، پوتین در پیامی خطاب به نشست سران كشورهای عضو اتحادیه عرب در پایتخت موریتانی اعلام كرد: وضعیت خاورمیانه بگونه ای جدی متشنج شده است و برخی كشورهای منطقه نیز بشدت تضعیف شده اند.
بنا به اعلام امروز (دوشنبه) دفتر مطبوعاتی كاخ كرملین، رییس جمهوری روسیه همچنین بر آمادگی این كشور برای تقویت همكاری ها با اتحادیه عرب بویژه در عرصه مبارزه با تروریسم بین المللی در منطقه تاكید كرده است.
وی گفت: دستور كار اجلاس سران اتحادیه عرب بسیار فشرده است كه در رابطه با مسائل سال های اخیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می باشد.
پوتین ادامه داد: از چند سال پیش شاهد تضعیف نهادهای حكومتی برخی كشورها در منطقه خاورمیانه، افزایش و تعمیق مشكلات اقتصادی و اجتماعی همراه با گسترش افراط گرایی هستیم.
پوتین در پیام خود نوشته است:مبارزه علیه تروریسم باید با تلاش های مشترك برای حل بحران های سوریه، عراق، لیبی، یمن و سایر مناطق گرفتار بحرای هماهنگ شود كه اتحادیه عرب می تواند به عنوان ساز و كار گفت وگوهای چند جانبه و اتخاذ تصمیم های جمعی، نقش خود را در این زمینه ها ایفا كند.
رییس جمهوری روسیه همچنین اظهار كرد: موقعیت حقوقی و شرایط كنونی فلسطین غیرقابل قبول است و مسكو خواهان ایجاد شرایط برای از سرگیری فوری روند مذاكرات برای حل بحران است و مسكو اراده كرده در زمینه حل این مساله تلاش های دوجانبه و چند جانبه انجام دهد.
پوتین در پایان گفت كه حمایت روسیه حامی ادامه مذاكرات خاورمیانه با نتیجه «ایجاد كشور مستقل و یكپارچه فلسطین به پایتختی بیت المقدس شرقی و همزیستی با همسایگان» است.
براساس برنامه اعلام شده اجلاس سالانه و دو روزه سران اتحادیه عرب در نواكیشوت پایتخت رومانی تا فردا ادامه دارد.
اروپام 391 ** 1516

سرخط اخبار جهان