۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۹
کد خبر: 82157355
T T
۰ نفر
ارتش ليبي بخشي از بنغازي را به كنترل خود در آورد

تهران-ايرنا- نيروهاي ارتش ليبي روز چهارشنبه در پي درگيري با تروريست ها توانستند شهرك 'الجليدايه' در غرب 'بنغازي' را به كنترل خود در آورند.

به گزارش شبكه خبري اسكاي نيوز،‌ نيروهاي ارتش ملي ليبي موفق شدند پس از بيرون راندن تروريست ها از شهرك الجليدايه در غرب بنغازي، اين شهر را به كنترل خود در آورند.
يك منبع ليبيايي در اين باره گفت كه در جريان درگيري ها بيش از 20 تروريست كشته شدند.
بر اساس اين گزارش نيروهاي ارتش ليبي پيشتر شهرك المقرون و كركوره (80 كيلومتري شرق شهر اجدابيا) را به كنترل خود در آورده بودند.
'احمد المسماري سخنگوي رسمي' نيروهاي مسلح ليبي نيز به اسكاي نيوز گفت كه پس از آزاد سازي دو شهرك ياد شده، نيروهاي پياده نظام ليبي امنيت و آرامش را به آن بازگرداندند.
ليبي همچنان صحنه درگيري ميان نيروهاي مسلح مختلف است و تروريست ها با افزايش حضور خود در نقاط مختلف اين كشور سعي در كنترل منابع نفتي آن دارند.
'فوزي المنصوري' فرمانده عمليات نظامي ليبي وابسته به دولت شرق ( نيروهاي وابسته به خليفه حفتر) روز سه شنبه در يك نشست مطبوعاتي گفت: ارتش با گام هاي استوار در حال پيشروي به مركز استقرار گروه هاي تروريستي است.
وي تاكيد كرد: ارتش ليبي توانست شمار زيادي از خودروها و تانك ها و انبار مهمات در منطقه الجليدايه را منهدم كند.
پس از سرنگوني معمر قذافي ديكتاتور پيشين ليبي در سال 2011، دهها گروه مسلح در ليبي فعاليت دارند، ارتش ليبي نيز به دو بخش تقسيم شده است؛ بخشي وابسته به دولت سراج است كه از حمايت جامعه جهاني برخورد بوده و مركز آن شهر طرابلس درغرب ليبي است و بخش ديگر، شامل دولت موازي در شرق ليبي فعاليت دارد كه از سوي مجامع بين المللي به رسميت شناخته نمي شود.
گروه هاي تروريستي و از جمله گروهك تروريستي داعش، با بهره گيري از فرصت به دست آمده در غياب امنيت در اين كشور نفتي درصدد پايه ريزي براي ايجاد يك حياط خلوت براي خود در ليبي است.
خاورم**9329**1579

سرخط اخبار جهان