۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۶
کد خبر: 82157351
T T
۰ نفر
پلیس عراق 214 تروریست را در استان بابل دستگیر كرد

تهران – ایرنا – پلیس استان بابل عراق روز چهارشنبه اعلام كرد در عملیات نیروهای پلیس در این استان 214 تروریست بازداشت و یك انبار بزرگ مهمات تروریست ها كشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، پلیس استان بابل افزود: نیروهای پلیس طی عملیات گسترده ای در بخش های مختلف استان بابل موفق به دستگیری 214 تروریست شدند.
منابع پلیس اعلام كردند، نیروهای امنیتی و پلیس استان بابل همچنین موفق شدند بك انبار بزرگ مهمات تروریست ها در منطقه «مسیب» (35 كیلومتری شمال بابل) كشف كنند.
در این انبار انواع مختلف بسته های انفجاری، اسلحه و مواد منفجره كشف شده است و نیروهای امنیتی بسته های انفجاری را خنثی كردند.
گروه های تروریستی بارها مناطق مسكونی و باستانی استان بابل را هدف حمله های انتحاری قرار داده اند.
گروهك تروریستی داعش 16اسفند ماه سال گذشته یك كامیون بمب گذاری شده در نزدیكی مجموعه آثار تاریخی شهر بابل در جنوب شهر حله مركز بابل منفجر كرد.
براساس آمارهای اعلام شده، در این انفجار تروریستی 19 نفر كشته و 73 نفر مجروح شدند.
تلاش داعش برای حمله به مجموعه آثار تاریخی شهر بابل باستانی، تلاش دیگری از سوی این گروه تروریستی برای نابودی میراث فرهنگی و تاریخی این كشور قلمداد شده است.
این گروه از ژوئن 2014 و اشغال بخش های بزرگی از شمال و غرب عراق، بسیاری از اماكن تاریخی، مذهبی و میراث ارزشمند فرهنگی عراق را نابود كرده و حتی به مزار پیامبران الهی در استان نینوا نیز رحم نكرده است.
خاورم**9365**1579
۰ نفر