۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴
کد خبر: 82150482
T T
۰ نفر
اجراي تابستانه كتاب سبب خارج شدن كتابفروشي ها از ركود اقتصادي است

تهران-ايرنا- مشاور معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اجراي طرح تابستانه كتاب سبب حمايت از مصرف كننده و خارج شدن كتابفروشي ها از ركود اقتصادي است.

همايون روز شنبه اميرزاده در گفت و گو با خبرنگار حوزه كتاب و ادبيات ايرنا افزود: اين طرح مكمل طرح هاي كتابفروشي به وسعت ايران و عيدانه است كه از 16 تيرماه با ثبت نام بيش از 200 كتابفروشي در سراسر كشور آغاز شد.
وي استقبال مردم از اين طرح را بسيار خوب خواند و اظهار كرد: اجراي چنين طرح هايي علاوه بر ترويج فرهنگ كتابخواني و افزايش سرانه مطالعه، به نوعي حمايت از مصرف كننده بوده كه با تخفيف به مخاطبان عرضه مي شود.
اميرزاده ادامه داد: هدف گذاري معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و موسسه خانه كتاب در اين زمينه درست بوده و در واقع به رونق اقتصادي كتابفروشي ها نيز كمك فراواني مي شود.
مشاور معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: تمهيداتي اتخاذ شده تا كتاب با بهاي مناسب به دست مصرف كننده برسد تا علاوه بر رونق بيشتر اقتصاد نشر، انگيزه براي خواندن كتاب نيز افزايش يابد.
به گفته اميرزاده، توليد كتاب هاي مفيد، همچنين سبب تقويت بنيان هاي نشر و درآمدزايي كتابفروشان مي شود و امسال شاهد اتفاقاتي خوبي در اين حوزه خواهيم بود.
طرح تابستانه كتاب از 16 تير تا 15 مرداده با هدف ترويج كتابخواني در فصل گرما از سوي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حال اجراست و در اين طرح 234 كتابفروشي در 28 استان كشور ثبت نام كرده اند.
در اين طرح، كتاب هاي عمومي از 20 درصد تخفيف و كتاب هاي كودك و نوجوان از 25 درصد تخفيف برخوردار مي شوند.
41هزار و 262 هزار نسخه كتاب در هفته گذشته با اجراي طرح تابستانه كتاب به فروش رفت.
فراهنگ**9022**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ