۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۲۵
کد خبر: 82150145
T T
۰ نفر
یونسكو: 263 میلیون كودك در جهان از تحصیل محروم هستند

نیویورك- ایرنا- سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسكو) اعلام كرد: 263میلیون كودك در جهان محروم از تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا، ایرینا بوكووا مدیركل یونسكو روز جمعه با انتشار گزارشی نوشت: هم اكنون اكثر این كودكانی كه از تحصیل محروم هستند، در كشور های آفریقایی زندگی می كنند.
وی با اشاره به این كه بنا بر وعده كشورهای عضو یونسكو تمام كودكان جهان باید تا سال 2030 امكان دسترسی به تحصیلات ابتدایی و متوسطه را داشته باشند، هشدار داد كه یافته های جدید نشان می دهند كه بسیاری از این كشور ها برای دست یابی به این هدف با دشواری های زیادی روبرو هستند.
بوكووا توصیه كرده است تمام این كشورها و به ویژه كشورهای با نرخ بالای بی سوادی و محروم از تحصیل باید برای دستیابی به این اهداف توجه خود را به از میان بردن موانع دسترسی این كودكان و به ویژه دختران خردسالی كه از این محرومیت رنج می برند، معطوف كنند.
در گزارش یونسكو آمده است: درحال حاضر فقط یك پنجم از كودكان سنین تحصیل در كشور های آفریقا از امكانات تحصیلی برخوردارند و 63 میلیون نفر از این كودكان در كشور های جنگ زده مانند سوریه، عراق، آفریقای مركزی و سودان زندگی می كنند.
یونسكو به این نكته نیز اشاره كرده است كه دختران خردسال در این كشور ها به مراتب بیش از پسران از رفتن به مدرسه محروم مانده اند.
شبد ** اروپام-4-541** 9122** 1095
۰ نفر