۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۹:۲۹
کد خبر: 82146952
T T
۰ نفر

پزشك شخصي كيارستمي احضار شد؛ تيتر نخست آرمان

۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۹:۲۹
کد خبر: 82146952
پزشك شخصي كيارستمي احضار شد؛ تيتر نخست آرمان

تهران-ايرنا- روزنامه آرمان در شماره چهارشنبه 23 تير در تشريح تيتر يك، نوشت: روز گذشته محسن خليلي قائم مقام معاونت انتظامي سازمان نظام پزشكي از برگزاري نخستين جلسه علني رسيدگي به پرونده عباس كيارستمي و از تشكيل كميسيوني با حضور پزشك شخصي او طي 24 ساعت آينده خبر داد.

اين روزنامه با اشاره به عنوان مديران قرباني فساد سيستمي شده‌اند، از قول فرشاد مومني اقتصاددان و استاد دانشگاه علامه طباطبايي آورد: استعفا يا عزل مديران در زمينه فيش هاي حقوقي كوچك‌ترين اتفاقي بود كه بايد رخ مي‌داد. در تمام كشورهاي جهان مديران خاطي يا بركنار مي‌شوند يا با فشار افكار عمومي استعفا مي‌دهند. با اين وجود بركناري مديران يك راهكار منفعلانه است وعميق و كاربردي نيست. كارشناسان همواره بر اين نكته تاكيد كرده‌اند كه پيشگيري مهم‌تر از درمان است. هنگامي كه مي‌توان با برنامه‌ريزي و نظارت جدي‌تر از بروز چنين بحران‌هايي در اقتصاد كشور جلوگيري كرد چرا بايد اجازه داد يك بيماري ساده به مرور زمان و براثر عدم درمان صحيح و بي‌توجهي به يك بيماري مهلك و كشنده تبديل شود. البته از اين نكته نيز نبايد بگذريم كه برخي از مديران خود مقصر اصلي نيستند و قرباني فساد سيستمي مي‌شوند. اين مديران هنگامي كه مديريت يك مجموعه را به دست مي‌گيرند به مرور زمان به فساد سيستمي و ساختاري پي مي‌برند و تلاش مي‌كنند آن را اصلاح كنند. با اين وجود اتفاقاتي مانند افشاي فيش‌هاي حقوقي سبب مي‌شود كه پشت پرده براي افكار عمومي روشن شود و افكار عمومي به‌شدت به دنبال روشن شدن ابعاد پشت پرده ماجرا است. در چنين وضعيتي مديران در صورتي كه تخلفي مرتكب شده باشند توسط مقام بالاتر عزل مي‌شود يا استعفا مي‌دهند. همه اينها به بي‌برنامگي در اقتصاد كشور باز مي‌گردد.
طرح استيضاح وزير كار با60 امضا، از ديگر عنوان هاي روزنامه آرمان است، در تشريح اين خبر مي خوانيم: نماينده مردم تهران از طرح استيضاح وزير كار، رفاه اجتماعي با امضاي 60 نماينده خبر داد. محمدعلي وكيلي كه از طراحان استيضاح علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي است، دلايل اصلي خود از طرح اين موضوع را «عدم ارائه برنامه براي ادارات كل استان‌ها» و«وضعيت داخلي شركت‌هاي تامين اجتماعي» مطرح كرده است كه «با هدف بالانس دولت و كابينه و ايجاد توازن در حركت دولت و جلوگيري از ظلم به بخش‌هاي آسيب‌پذير جامعه كه تحت پوشش اين وزارتخانه هستند، اين تغيير را دنبال مي‌كنيم تا نيروهايي خلاق‌تر و چابك‌تر و جوان‌تر در راس اين وزارتخانه قرار بگيرند.»
اين روزنامه با انتخاب عنوان بازداشت 6نفر از وابستگان داعش در ايران، مي نويسد: حجت‌الاسلام والمسلمين محمود علوي وزير اطلاعات از دستگيري 5 تا 6 نفر از افراد وابسته به گروه‌هاي تروريستي خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمين محمود علوي در حاشيه نشست هيات نمايندگان اتاق تهران در جمع خبرنگاران گفت: بعد از اطلاع‌رساني اخير 5 تا 6 نفر از افراد وابسته به گروه‌هاي تروريستي يكي پس از ديگري در شهرهاي مختلف كشور شناسايي و دستگير شدند. علوي افزود: در تخليه اطلاعاتي كه از اين افراد صورت گرفت يك سري از عوامل، سرپل‌ها و مرتبطان آنها را شناسايي كرديم و سربازان گمنام امام زمان (عج) با اشراف اطلاعاتي در موقعيت مناسب آنها را دستگير خواهند كرد و اجازه كوچك‌ترين آسيب به امنيت كشور و مردم را به آنها نخواهيم داد. او تصريح كرد: در ماه مبارك رمضان خداوند به سربازان گمنام امام زمان (عج) و خدمتگزاران مردم در عرصه امنيت توفيق داد مجموعه‌اي را كه برنامه گسترده‌اي براي انفجار و اقدامات ضد امنيتي داشت متلاشي كنند.
روزنامه آرمان با درج عنوان كليد تغييرات پاستور زده شد، نوشت: تغييرات در دولت رنگ واقعيت به خود گرفت؛ اين تغييرات امر عجيبي نيست و رئيس‌جمهور هم بارها بر لزوم حضور افراد در مناصب دولتي باتوجه به اقتضائات آن دوران تاكيد كرده است. موج تغييرات در دولت با استانداران آغاز شد و اكنون به معاونان رئيس‌جمهور رسيده است. چنان كه مجيد انصاري و الهام امين‌زاده كه معاونان پارلماني و حقوقي بودند خداحافظي كرده و حسينعلي اميري كه سخنگو و قائم مقام وزارت كشور بود، بر صندلي معاون پارلماني رئيس‌جمهور تكيه مي‌زند و گفته شده است كه معاونت حقوقي را مجيد انصاري اداره خواهد كرد. البته نبايد فراموش كرد كه محمدباقر نوبخت در جايگاه سخنگوي دولت چندي پيش اظهار داشته بود:«موضوع تغيير و تحول در كابينه دولت و رئيس دفتر رئيس‌جمهور گمانه‌زني است، اين مساله صحت ندارد.»
اين روزنامه همچنين در صفحه نخست به بررسي عنوان هاي «عباس عراقچي: فروش 32 تن آب سنگين به آمريكا»، «وزير ارشاد: قانون ممنوعيت ماهواره بايد اصلاح شود»، «برجام يكساله شد» و «پدرام سلطاني: برجام، اقتصاد ايران را نجات داد» پرداخت.
روزنامه آرمان در ستون يادداشت هاي اختصاصي عنوان «تلاش نافرجام تفرقه اندازان» را به قلم سيدمحمود ميرلوحي و در ستون سرمقاله عنوان «آينده برجام و ايران هراسي» نوشته فريدون مجلسي را به چاپ رساند.
*گروه اطلاع رساني
پژوهشم**9368**9131