۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲
کد خبر: 82138084
T T
۰ نفر
روزانه 2.1 میلیون بشكه نفت صادراتی به پایانه خارگ ارسال می شود

تهران- ایرنا- یك مسوول وزارت نفت با بیان اینكه نفت خام ارسالی به جزیره خارگ دو برابر شده است، از ارسال روزانه بیش از دو میلیون و 100 هزار بشكه نفت خام به پایانه صادراتی خارگ خبر داد.

به گزارش ایرنا، میزان صادرات نفت كه در دوران تحریم به زیر یك میلیون بشكه در روز كاهش یافته بود، در اردیبهشت ماه امسال از مرز دو میلیون بشكه در روز فراتر رفت و در خردادماه به 2.1 میلیون بشكه در روز رسید.
بررسی ها نشان می دهد روند افزایش و تولید نفت همچنان ادامه دارد و بزرگترین تولید كننده نفت ایران یعنی شركت مناطق نفتخیز جنوب به دنبال افزایش ظرفیت تولید است. بنابراین پیش بینی می شود در ماه های آتی میزان صادرات نفت ایران افزایش بیشتری داشته باشد.
بر این اساس، شركت ملی نفت ایران به نقل از مدیر تولید شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب از دو برابر شدن نفت خام ارسالی به جزیره خارگ خبر داده است.
عبدالرضا دبیری گفت: روزانه بیش از دو میلیون و 100 هزار بشكه نفت خام به پایانه صادراتی خارگ ارسال می شود.
وی با بیان این كه 99 درصد برنامه تولید این شركت اجرایی شده است و تلاش می كنیم تا پایان نیمه نخست امسال به 100 درصد این برنامه برسیم، افزود: تعدادی از طرح های توسعه ای واحدهای نمك زدایی نفت تا پایان نیمه نخست سال جاری افتتاح می شود و بهره برداری از این واحدها به افزایش تولید نفت كمك خواهد كرد.
شركت مناطق نفت خیز جنوب، بزگترین تولیدكننده نفت ایران به شمار می رود كه بخش اصلی نفت صادراتی را تامین می كند.
به جز این شركت، شركت های نفت فلات قاره و نفت مناطق مركزی تولیدكنندگان عمده نفت خام ایران هستند.
اقتصام**2022**1561
۰ نفر