۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۹:۵۹
کد خبر: 82137862
T T
۰ نفر
كلاتنبرگ داور احتمالی فینال جام ملتهای اروپا

تهران- ایرنا- در صورتی كه ولز در نیمه نهایی جام ملتهای اروپا (یورو) 2016مغلوب پرتغال شود، مارك كلاتنبرگ داور مشهور لیگ برتر انگلیس مسئولیت قضاوت فینال این جام را به عهده می گیرد.

به گزارش تارنمای خبری تلگراف، كلاتنبرگ تاكنون داوری سه بازی را در یورو 2016 به عهده داشته است.
هیچ قانونی در مورد ممنوعیت قضاوت داوران بریتانیایی در دیدارهایی كه یكی از تیم ها بریتانیایی است، وجود ندارد. با آنكه اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) انگلیس، ولز، اسكاتلند و ایرلند شمالی را فدراسیون های مجزا می داند، اما داوران بریتانیایی این بازیها را قضاوت نمی كنند.
مارتین آتكینسون در مرحله یك هشتم نهایی قضاوت بازی ولز مقابل ایرلند شمالی را به عهده داشت. از آنجا كه دو تیم بریتانیایی محسوب می شوند، هیچ گونه ادعای تبعیضی در مورد این بازی مطرح نمی شود.
كلاتنبرگ كه از نظر رئیس داوران یوفا از اعتبار بالایی برخوردار است،‌ در فینال لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی انگلیس نیز داوری كرده است.
در صورت صعود ولز به فینال، ویكتور كاسای مجارستانی داور احتمالی این بازی خواهد بود.
یوناس اریكسون و نیكلا ریزولی داور فینال جام جهانی 2014 در نیمه نهایی جام ملتهای اروپا قضاوت می كنند. قضاوت دیدار ولز مقابل پرتغال به عهده اریكسون است.
اگر كلاتنبرگ در فینال جام ملتهای اروپا هم قضاوت كند، بهترین فصل فعالیت حرفه ای او بعد از داوری در فینال لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی انگلیس محسوب می شود.
جام ملتهای اروپا (یورو) 2016 به میزبانی فرانسه در حال پیگیری است و در اولین دیدار نیمه نهایی این رقابتها پرتغال چهارشنبه شب به مصاف ولز می رود.
ورزشی**1584
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش