۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴
کد خبر: 82135236
T T
۰ نفر
مهلت ثبت نام غرفه ایران در نمایشگاه كتاب فرانكفورت تمدید شد‎

تهران - ایرنا - موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران از تمدید فراخوان حضور ناشران در غرفه ملی ایران تا 20 تیرماه برای حضور در نمایشگاه كتاب فرانكفورت خبرداد.

به گزارش یكشنبه گروه فرهنگی ایرنا از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، پیش تر در فراخوانی از تمام تشكل‌های صنفی نشر، ناشران، اهالی قلم، آژانس‌های ادبی، مؤسسات و نهادهای فرهنگی سراسر كشور دعوت شده بود تا برای حضور در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در دو بخش ناشران عمومی و كودك در نمایشگاه كتاب فرانكفورت ثبت نام كنند.
مهلت ثبت نام دهم تیر اعلام شده بود كه این تاریخ تا پایان روز یك شنبه بیستم تیر تمدید شد.
بر اساس این گزارش، علاقه مندان برای ثبت نام به سایت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به آدرسwww.tibf.ir مراجعه كنند.
نمایشگاه كتاب فرانكفورت 2016 (28 مهر تا 2 آبان 1395ـ 19 تا 23 اكتبر 2016) برگزار می شود.
داوطلبانی كه دارای تجربه و توانایی لازم و مایل به حضور در غرفه ملی ایران در نمایشگاه كتاب فرانكفورت هستند، می‌توانند درخواست مكتوب خود را به ‌منظور اختصاص بخشی از غرفه ملی ایران به مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ارائه كنند.

**رقابت تنگاتنگ استان قم و اصفهان در طرح تابستانه كتاب
به گزارش ایرنا از خانه كتاب، با نزدیك شدن به آغاز طرح تابستانه كتاب، تاكنون استان های قم و اصفهان با 66كتابفروشی به طور مساوی در رتبه دوم طرح تابستانه كتاب قرار گرفته اند.
«تابستانه كتاب» در بازه زمانی یك ماهه از 16 تیر تا 15 مرداد سال جاری در كتابفروشی های عضو این طرح اجرا می شود. تاكنون 568 كتابفروشی از 31 استان كشور در این طرح شركت كرده اند كه استان های تهران با 101كتابفروشی رتبه اول بیشترین عضویت كتابفروشی ها را از آن خود كرده است.
خراسان رضوی با 50 كتابفروشی از دیگر استان هایی است كه كتابفروشی های آن بیشترین مشاركت را در این طرح داشته است.
از كل كتابفروشی های عضو طرح «تابستانه كتاب»، 399كتابفروشی در مركز استان و 119كتابفروشی در شهرستان عضو این طرح شده اند، از این تعداد 22 كتابفروشی به علت نقض مجوز كتابفروشی نتوانستند، تاییدیه حضور در تابستانه كتاب را كسب كنند.
در طرح « تابستانه كتاب» كتاب های عمومی از 20درصد و كتاب های كودك و نوجوان از 25درصد تخفیف برخوردار می شوند.
موسسه خانه كتاب بمنظور رونق بخشیدن به بازار كتاب و ترویج كتابخوانی، همزمان با آغاز تابستان، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید كتاب از طریق كتابفروشی‌های سراسر كشور، بصورت مستقیم به خریداران كتاب پرداخت می كند.

** «سگ‌ سانان و كفتارها» به چاپ دوم رسید
به گزارش ایرنا از كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، كتاب «سگ‌ سانان و كفتارها » برگزیده سال ایران در آستانه روز ملی ادبیات كودك و نوجوان به مرحله چاپ دوم رسید.
این كتاب مرجع نوشته علی گلشن در سال 1393 منتشر و در همان سال به عنوان یكی از سه كتاب برگزیده از سوی شورای كتاب كودك انتخاب شد.
شمارگان كتاب سگ‌ سانان و كفتارها كه در سال 1394 به عنوان اثر برگزیده كتاب سال ایران معرفی شد، اكنون در دومین مرحله چاپ به 10هزار نسخه رسیده است.
هدف از تهیه مجموعه كتاب‌های پستانداران ایران ، آشنایی با گونه‌های ارزشمند پستانداران ایران، ایجاد علاقه نسبت به جانوران، میراث طبیعی و همچنین از میان بردن ترس و باورهای نادرست درباره برخی از گونه‌های جانوری است.
بر اساس این گزارش، بخش نخست كتاب به معرفی گرگ خاكستری كه بزرگ‌ترین عضو خانواده سگ‌سانان به ‌شمار می‌رود، می‌پردازد.
بخش دوم نیز به معرفی سگ‌سانان اهلی ایران و بخش آخر كتاب به معرفی كفتار راه ‌راه اختصاص دارد.
فراهنگ **1085**1417** 1823
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ