۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷
کد خبر: 82119656
T T
۰ نفر

نرم افزار رفع ترس از پرواز در روسیه عرضه شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷
کد خبر: 82119656
نرم افزار رفع ترس از پرواز در روسیه عرضه شد

مسكو- ایرنا- گروهی از نرم افزارنویسان روسی برنامه ویژه ای را طراحی كرده اند كه اعلام شده، مسافران هوایی می توانند با بهره گیری از آن و دریافت تمامی اطلاعات پرواز و مسیر حركت از آغاز تا پایان، بر ترس خود غلبه كنند.

به گزارش ایرنا، براساس ارزیابی ها تقریبا 40-30 درصد ساكنان هر كشور از سفر با هواپیما هراس دارند.
خبرگزاری اسپوتنیك امروز (دوشنبه) در این باره نوشته است: گروهی از 10 طراح و كارشناس در روسیه برنامه «اسكای گورو» را معرفی كردند كه برای غلبه بر ترس هوایی بی نظیر است.
الكسی گرواش طراح این نرم افزار گفته است كه حدود 30 درصد از بزرگسالان روسی بیماری ترس از پرواز دارند و این پدیده نه تنها در روسیه بلكه در همه كشورها وجود دارد.
وی افزوده است: نرم افزار پرواز بدون هراس در مدت سفر هوایی برای كاربر توضیح می دهد كه هر لحظه چه رویدادی در حال رخ دادن است، وضعیت هواپیما چگونه است و چه روندهایی در داخل و بیرون هواپیما جریان دارد، مانند اینكه چرا نشانگرهای نوری بالای صندلی مسافران روشن می شود یا منبع صداهای حین پرواز چیست؟
افزون بر این اطلاعات، ارائه شرایط آب و هوایی مسیر حركت، فاصله تا مقصد و همچنین دسترسی به دیگر دانسته های مورد علاقه پروازی این امكان را می دهد تا كاربران آگاهانه بر ترس از پرواز غلبه كنند.
بنا به این گزارش، تاكنون این نرم افزار در 270 پرواز آزمایشی عملكرد موفقی داشته و حتی شركت های هواپیمایی روسیه برای استفاده از آن در پروازهای خود علاقه مندند و كاربران آزاد نیز می توانند از آن بهره بگیرند.
اروپام* 391** 1516

سرخط اخبار جهان