۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۵
کد خبر: 82119573
T T
۰ نفر

نیروهای لهستانی به ائتلاف غربی ضد داعش می پیوندند

۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۵
کد خبر: 82119573
نیروهای لهستانی به ائتلاف غربی ضد داعش می پیوندند

تهران - ایرنا - تارنمای لهستانی صدای ورشو نوشت: رئیس جمهوری لهستان دستور اعزام نیروهایی از ارتش این كشور را برای پشتیبانی از ائتلاف غربی ضد داعش صادر كرد.

این تارنما امروز (دوشنبه) افزود: 4 فروند جنگنده اف 16 و 150 نیروی نظامی، از جمله خلبان به كویت اعزام می شوند تا در عملیات شناسایی ائتلاف غربی شركت كنند. 60 نیروی نظامی و ویژه نیز به عراق اعزام می شوند تا در مشاوره و آموزش نیروهای نظامی عراق مشاركت نمایند.
این نیروها از 20 ژوئن تا 31 دسامبر 2016 در چارچوب عملیات نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریكا فعالیت خواهند كرد.
پاول سولوچ (Pawel Soloch) رئیس اداره امنیت ملی لهستان در این باره گفت كه اعزام این نیروها نشان دهنده همبستگی لهستان علیه تهدید جنوب است. وی افزود، لهستان انتظار حمایت نظامی ناتو را در مرزهای شرقی خود دارد و آماده است تا از نبرد دیگر اعضای پیمان ناتو در مرزهای جنوبی آن پشتیبانی كند.
به گزارش ایرنا، رزمایش بزرگ ناتو جمعه گذشته، همزمان با افزایش تنش ها میان غرب و روسیه، در خاك لهستان برگزار شد و وزیر دفاع لهستان آن را موفقیت آمیز خواند.
این رزمایش موسوم به آناكوندا-16 كه بزرگترین تمرین نظامی در خاك لهستان طی دهه های اخیر ارزیابی می شود، در شمال غربی لهستان اجرا شد و 31هزار نیروی ناتو از یگان های پیاده، توپخانه و هوایی در آن حضور داشتند.
لهستان و كشورهای بالتیك از آنچه سیاست های خصمانه روسیه می نامند، ابراز نگرانی می كنند.
اروپام**3092**1479

سرخط اخبار جهان