۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷
کد خبر: 82119389
T T
۰ نفر

محرومیت بیشتر ورزش روسیه را تهدید می كند

۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷
کد خبر: 82119389
محرومیت بیشتر ورزش روسیه را تهدید می كند

مسكو - ایرنا - با افزایش بازتاب های محرومیت دو و میدانی كاران روسیه ازحضور در المپیك 2016 ریو، به سبب استفاده گسترده از مواد غیرمجاز نیروزا(دوپینگ)، خطر محرومیت های بیشتر ورزش این كشور را تهدید می كند.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته رشته دو و میدانی روسیه از حضور در المپیك ریو 2016 به علت استفاده از مواد غیرمجاز نیروزا به صورت كامل محروم شد، ولی اعلام شد كه ورزشكاران پاك این كشور می توانند با پرچم دیگر كشورها در این بازیها شركت كنند.
احتمال محرومیت بیشتر برای ورزش روسیه پس از این شكل گرفت كه سباستین كو رییس اتحادیه بین المللی دوومیدانی اعلام كرد كه نظام آزمایش دوپینگ در روسیه ما را وادار می كند تا نسبت به تمام ورزشكاران روسی و پاك بودن آنها تردید كنیم.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیك، كو اعلام كرده است كه نظام كنونی آزمایش دوپینگ در روسیه با اصول اصلی ورزش، دفاع از ورزشكاران و شرایط سالم رقابتی تطبیق ندارد.
ویتالی موتكو وزیر ورزش روسیه نیز در این باره گفته است كه هر تصمیمی را از سوی كمیته بین المللی المپیك در رابطه با تیم ملی روسیه (دو و میدانی) می توان انتظار داشت.
به گزارش اسپوتنیك، وی افزود: شرایط را برای حضور دوومیدانی روسیه در المپیك 2016 متشنج كرده اند و حول دایره ای می چرخیم كه تصمیم ها و استدلال های درست در آن مشاهده نمی شود.
وی تاكید كرده است كه شرایط را از نظر روانی برای ورزش روسیه متشنج كرده اند وبه همین خاطر انتظارهر تصمیمی را داریم. ما برگشت به عقب كرده ایم، یعنی اینكه بدون استدلال تصمیم گیری می شود.
بنا به این گزارش، مجله اشپیگل چاپ آلمان به نقل ازمنابع خود نوشته است كه احتمال حذف كامل تیم های ورزشی روسیه از بازی های المپیك 2016 وجود دارد كه در نشست 21 ژوئن (فردا) در لوزان به بحث و بررسی گذاشته می شود و سپس تصمیم نهایی را كمیته بین المللی المپیك اعلام خواهد كرد.
روسیه كه در تازه ترین گزارش های رسمی در صدر فهرست دوپینگی ترین كشورهای جهان در عرصه رقابت های رسمی و بین المللی قرار گرفته، این اتهام ها را فریبكاری بزرگ اعلام كرده است.
براساس نتایج تحقیقات آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) كه ماه قبل انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند.
پس از این سه كشور، بلژیك، فرانسه، تركیه، استرالیا، چین، برزیل و كره جنوبی نیز بیشترین دوپینگ را بین ورزشكاران خود داشته اند.
این محرومیت در حالی اعلام شده كه روسیه به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال 2018 برنامه های گسترده ای را برای تقویت جایگاه ورزش این كشور در جهان بویژه فوتبال از نظر اماكن و تاسیسات و همچنین میزبانی از میلیون ها علاقه مند به دیدن این رقابت ها و همچنین گردشگران، تدارك دیده است.
اروپام 1516

سرخط اخبار جهان