۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82117185
T T
۰ نفر
آيين نامه اجرايي قانون تشكيلات و اختيارات سازمان اوقاف اصلاح شد

تهران-ايرنا-هيات وزيران ماده 24 آيين نامه اجرايي قانون تشكيلات و اختيارات سازمان اوقاف و امور خيريه را اصلاح كرد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني دولت،اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري، اين مصوبه را براي اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ابلاغ كرد.
*متن مصوبه هيات وزيران به شرح زير است:
ماده (24) آيين نامه اجرايي قانون تشكيلات و اختيارات سازمان اوقاف و امور خيريه، موضوع تصويب نامه شماره 95270 مورخ 22/2/1365 و اصلاحات بعدي آن به شرح زير اصلاح مي شود:
ماده 24- با توجه به اينكه حفظ موقوفات از وظايف متوليان است و اموال وقف بايد از اموال شخصي متولي جدا و متمايز باشد، متوليان و امناي موقوفات و اماكن متبركه و ادارات اوقاف و امور خيريه محل مكلفند نسبت به ثبت و به روز رساني اطلاعات جامع موقوفات و بقاع متبركه از قبيل مشخصات كامل موقوفه و رقبات وقفي و متصرفين آن و نيات واقفين در بانك اطلاعات جامع موقوفات اقدام كنند.
تبصره- افتتاح حساب بانكي به نام موقوفات داراي متولي شرعي و همچنين اماكن متبركه رأساٌ توسط متوليان و يا با معرفي اداره اوقاف و امور خيريه در يكي از بانك ها انجام مي شود. متوليان موظفند گزارشي از اطلاعات و عمليات بانكي خود را جهت ثبت در سامانه ارايه كنند. اين امر نبايد موجب تحديد وظايف و سلب اختيارات شرعي و قانوني متوليان در دخل و خرج موقوفه و امضاي اسناد مربوط گردد. حساب مذكور در مورد موقوفات و اماكن متصرفي كه براي آنها امين يا امنايي منصوب شده است، با امضاي مشترك امين يا امنا و رييس اداره اوقاف و امور خيريه محل خواهد بود.
سيام**3070**1449
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه