۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۷
کد خبر: 82117117
T T
۰ نفر
نشست جاده ابریشم با حضور ایران در چین برگزار شد

پكن - ایرنا - نشست سه روزه جاده ابریشم با هدف توسعه همكاریهاي اقتصادي كشورهاي در مسیر این جاده با حضور ایران در شهر «لویانگ» در مركز چین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست كه در راستاي توسعه همكاریهاي اقتصادي كشورهاي در امتداد جاده ابریشم و در چارچوب طرح «یك كمربند - یك جاده» برگزار شد، تعدادی از مقامات، مسئولان، تجار و بازرگانان و همچنین شركتهاي چیني حضور داشتند.
در جریان این نشست كه طي دو روز و در بخش های جداگانه انجام گرفت، در خصوص راههاي توسعه و تحكیم همكاري اقتصادي و تجاري كشورهاي در امتداد جاده ابریشم زمیني بحث و تبادل نظر شد.
همچنین هیاتي از اتاق بازرگاني ایرانیان مقیم چین - پكن در طول برگزاری این نشست، زمینه ها و پتانسیل هاي همكاري در حوزه هاي مختلف اقتصادي، تجاري، سرمایه گذاري و گردشگري ایران را براي شركت كنندگان معرفي كردند.
همچنین حركت گروه خودرویي «رالي» یك كمربند - یك جاده نیز با برگزاری مراسم ویژه اي در خاتمه این اجلاس از شهر «لویان» كه از پایتخت هاي كهن چین و یك از نقطه هاي آغازین جاده ابریشم بشمار مي آید، به طور رسمی گشایش یافت.
این گروه قرار است در مسیر خود كه بیش از 20 هزار كیلومتر برآورد شده، از داخل كشورهاي در امتداد جاده ابریشم از جمله ایران عبور كند.
قرقیزستان، ازبكستان، تركمنستان، تركیه، بلغارستان، روماني، مجارستان، اتریش، چك، آلمان و هلند دیگر كشورهایی هستند كه این گروه رالی در طول مسیر از آنها عبور خواهند كرد.
این گروه در ماه سپتامبر سال جاري (شهریور ماه) وارد تهران می شود و در نظر دارد همزمان با این حضور، نشستي نیز بین بازرگانان ایران و چین در چارچوب طرح یك كمربند یك جاده در كشورمان برگزار كند.
خبرگزاري شین هوا، اتحادیه شهرها و اتاقهاي بازرگاني كشورهاي در امتداد جاده ابریشم سازمان ملل كه شهر قزوین به عنوان عضو مؤسس آن است و همچنین اتاقهاي بازرگاني تهران، اصفهان، ایرانیان مقیم چین - پكن از جمله سازمان دهندگان این نشست بودند.
آساق**1597

سرخط اخبار جهان