۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۲۹
کد خبر: 82116760
T T
۰ نفر
در نشست شورای حقوق بشر در ژنو /نماینده عربستان تحمل انتقادها را نیاورد

تهران - ایرنا - زمانیكه 'عبدالحمید دشتی' نماینده پارلمان كویت ، در نشست حقوق بشر ژنو ، حمله عربستان به یمن را 'وحشیانه توصیف كرد ،نماینده عربستان سخنان وی را قطع و از رئیس جلسه خواست مانع ادامه این سخنرانی شود.

به گزارش روز شنبه ی پایگاه اینترنتی العهد، دشتی در این نشست با اشاره به جنگ عربستان علیه یمن ، حمله ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان به یمن را 'وحشیانه' توصیف كرد.
وی به وضعیت ناگوار رشد و توسعه در بحرین و عربستان باوجود داشتن ثروت هنگفت اشاره كرد و افزود: ما در بحرین و عربستان افراد بسیاری را سراغ داریم كه در فقر، گرفتاری، رنج و محرومیت به سر می برند و از ساده ترین حقوق اولیه ضروری برای داشتن یك زندگی آرام محروم هستند..
وی گفت: به جای آنكه به ملت یمن در بهره برداری از ثروت هایش كمك شود؛ آنچه اكنون در این كشور جریان دارد؛ تجاوز وحشیانه سعودی ها است.
در این زمان، رییس جلسه بنا به درخواست نماینده عربستان از ادامه سخنرانی این نماینده كویتی جلوگیری كرد.
فیصل طراد نماینده عربستان در شورای حقوق بشر در جلسه این شورا در ژنو به خاطر شنیدن مطالب افشاگرانه مربوط به حملات ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان به یمن كنترل خود را از دست داد.
فیصل طراد سخنان عبدالحمید دشتی نماینده كویتی را قطع كرد و خواست تا از حق پاسخگویی برخوردار شود.
فیصل همچنین از رییس جلسه خواست تا از گرفتن عكس توسط یكی از عكاس ها از او جلوگیری كند اما رییس جلسه درخواستش را نپذیرفت زیرا این عكاس برای گرفتن عكس مجوز قانونی داشت.
دشتی سپس به موضوع حجاج بیت الله الحرام پرداخت و گفت: در هر سال حوادثی روی می دهد كه طی آن هزاران تن از حجاج بیت الله الحرام جان خود را از دست می دهند.
درهمین هنگام بود كه رییس جلسه مانع از ادامه سخنان دشتی در این زمینه شد.
خاورم ** 1487 **1579

سرخط اخبار جهان