۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82116637
T T
۰ نفر
حريت: سفير تركيه در مسكو خواستار بهبود روابط روسيه و تركيه شد

آنكارا- ايرنا- روزنامه 'حريت' روز شنبه نوشت:' اميد يارديم' سفير آنكارا در مسكو در ديدار با 'ولاديمير ژيرنوفسكي' رهبر ملي گراي روسيه خواستار بهبود روابط دو كشور شد.

به گزارش ايرنا از آنكارا به نقل از حريت، در اين ديدار خصوصي تمامي ابعاد روابط روسيه- تركيه كه پس از سرنگوني يك جنگنده روس از سوي تركيه به سردي گراييده مورد بررسي قرار گرفت.
به نوشته حريت، يك منبع وزارت خارجه تركيه با تاييد اين ديدار گفت: در اين ديدار آخرين وضعيت روابط تركيه- روسيه بررسي شد.
اين روزنامه به نقل از سخنگوي ژيرنوفسكي در مورد اين ديدار،ننوشت: اين يك ديدار حسن نيت بود و در اين ديدار گامهايي كه مي بايد براي بهبود روابط دو طرف برداشته شود بررسي شد.
ژيرنوفسكي رهبر ملي گراي روسيه به داشتن مواضع ضد تركيه اشتهار دارد .
وي در هفته هاي گذشته با عنوان احتمال سوق پناهجويان سوري از تركيه به روسيه خواستار اتخاذ تدابير جدي در اين زمينه از سوي دولت روسيه شده بود.
لازم به ذكر است رجب طيب اردوغان و بينالي ييلدريم رييس جمهور و نخست وزير تركيه در روزهاي گذشته طي دو نامه به همتايان روس خود روز ملي آن كشور را به آنان تبريك گفتند و متعاقب آن نيز سفير روسيه در آنكارا در ضيافت افطار رجب طيب اردوغان رييس جمهور تركيه در آنكارا شركت كرد.
رسانه هاي تركيه گامهاي ياد شده را گامهايي نخستين از سوي دو كشور براي بهبود روابط دوجانبه كه با سرنگون كردن جنگنده روسيه از سوي تركيه به سردي گراييده ارزيابي مي كنند.
بينالي ييلدريم نخست وزير تركيه نيز روز گذشته گفت: تركيه با مصر، اسراييل، سوريه و روسيه تا ابد نمي تواند دشمن بماند.
روسيه يكي از شرايط عادي سازي روابط خود با تركيه را عذرخواهي دولت آنكارا از آن كشور ذكر كرده است.
خاورم**2012**1579

سرخط اخبار جهان