۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸
کد خبر: 82116538
T T
۰ نفر

نفوذ هكرها به بیش از دو هزار سرور مالزی

۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸
کد خبر: 82116538
نفوذ هكرها به بیش از دو هزار سرور مالزی

كوالالامپور – ایرنا - آژانس ملی امنیت سایبری مالزی روز شنبه در مورد نفوذ هكرها به سرورهای این كشور هشدار داد و اعلام كرد كه بی توجهی به این هشدارها باعث نفوذ هكرها به بیش از 2 هزار و 100 سرور شده است.

به گزارش ایرنا، 'امیرالدین عبدالوهاب' مدیر اجرایی امنیت سایبری مالزی به مدت زمانی كه هكرها به بیش از دو هزار و 100 سرور مالزی نفوذ كرده اند اشاره نكرد، اما گفت: پیش از این هشدراهای زیادی در خصوص نفوذ هكرها داده شده بود، اما نادیده گرفتن این هشدارها باعث به خطر افتادن هزاران سرور شد.
'استریت تایمز' سنگاپور اعلام كرد نام كاربری و رمز عبور برخی سرورها در فروشگاه های آنلاین در اختیار نفوذگرها اینترنتی قرار گرفته و به فروش رسیده است. این اطلاعات از 26 رینگیت (حدود 250 هزار ریال) تا 24 هزار و 600 رینگیت (حدود 220 میلیون ریال) به فروش رفته است.
'اكس ددیك' و 'ای.بی' از جمله فروشگاه های آنلاین است كه در آن رمزعبور برای نفوذ هكرها به این سرورها به فروش رفته است.
مقام بلندپایه آژانس ملی امنیت سایبری مالزی با اشاره به گزارش شركت امنیت رایانه ای 'كاسپرسكی' اعلام كرد رمز عبور به سرقت رفته این سرورها اغلب متعلق به شركت های دولتی، بانك ها، دانشگاه ها و شركتهای تجاری هستند و نفوذگرها می توانند به تمامی اطلاعات شخصی كاربرانی كه متصل به این سرورها هستند، دسترسی پیدا كنند.
وی با اعلام اینكه مالزی دهمین كشور در معرض خطر حمله هكرها است، گفت كه هكرها تنها روز چهارشنبه گذشته 70 هزار و 624 رمز عبور را برای فروش ارائه كرده بودند.
مدیر مركز امنیت سایبری مالزی اعلام كرد كه با شركت امنیتی كاسپرسكی در جهت دریافت اطلاعات بیشتر برای شناسایی سرورهای قابل نفوذ و رفع درزهای امنیت همكاری می كند، اما اگر قربانیان به این موضوع رویكرد ویژه ای نداشته باشند كار بسیار سخت خواهد بود.
وی گفت: اغلب مردم فكر می كنند برنامه های جلوگیری از دستیابی غیرمجاز به سیستم رایانه ای برای امنیت سایبری كافی است، اما قسمت عظیمی از بخش آسیب پذیر حملات سایبری در مالزی رایانه های شخصی است.
'مادیوس تانگائو' وزیر فناوری اطلاعات مالزی پس از ارائه گزارش شركت امنیت سایبری كاسپرسكی به شركت های مالزیایی هشدار داد كه شیوه های جدیدتری برای ارتقای امنیت مقابل حملات سایبری اتخاذ كنند.
آساق**1611

سرخط اخبار جهان