۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۳۷
کد خبر: 82115357
T T
۰ نفر

بازنگری 600 رشته تحصیلی در آموزش عالی كشور

۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۳۷
کد خبر: 82115357
بازنگری 600 رشته تحصیلی در آموزش عالی كشور

كاشان - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بازنگری 600 رشته تحصیلی شامل محتوای درسی و كاربردی شدن دروس در آموزش عالی كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا محمد فرهادی پنجشنبه شب در نشست هم اندیشی با اساتید و خیرین دانشگاه كاشان اظهاركرد: 120 آزمایشگاه در كشور هدف گذاری و برنامه ریزی شده كه از این تعداد افزون بر 20 آزمایشگاه تاكنون گشایش یافته كه در شاعا (شبكه آزمایشگاه های علمی ایران) ثبت شده است.
وی افزود: امكانات و تجهیزات آزمایشگاهی باید یكجا جمع شود تا به مجموعه دانشگاهی و دیگر مراكز تحقیقاتی، خدماتی و صنعتی خدمات ارائه دهد.
فرهادی تاكید كرد: همه ساله اعتبارهایی برای تجهیز این آزمایشگاه ها در نظر گرفته می شود و در جدول 14 بودجه سال جاری اعتباری برای امور تحقیقاتی و پارك های علم و فناوری و تجهیزات آزمایشگاهی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: دانشگاه ها نباید صرفا محل آموزش در سطح عالی و علمی باشند و تنها به گسترش مرزهای علم و دانش و بالابردن سطح معلومات فارغ التحصیلان بیندیشند، بلكه باید كارآفرین و ماموریت گرا باشند و این جهت گیری ها بویژه در زمینه بازنگری و تدوین مجدد برنامه های درسی به شدت دنبال می شود.
فرهادی با بیان این كه مرزها و سدها بین دانشگاه و جامعه برداشته شده است، خاطرنشان كرد: علم را باید مردمی كرد و تحقق این مساله به بهبود وضعیت آموزشی و رفع نیازهای جامعه كمك می كند.
وی گفت: بخشی از اعتبارات دانشگاه ها به خاطر مشكلات مالی سال گذشته تخصیص داده نشد، اما امسال تمام اعتبارات تخصیصی دانشگاه ها محقق خواهد شد.
وزیر علوم به موافقت وزارتخانه با واگذار شدن دانشگاه ها اشاره كرد و افزود: بنیاد ملی خیرین علم و فناوری هم شكل گرفته و بیش از 50 بنیاد خیرین آموزش عالی در دانشگاه های سراسر كشور فعال هستند.
3009/6021
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ