۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴
کد خبر: 82110415
T T
۰ نفر
20 هزار دانش آموز دوره كمك هاي اوليه و امدادي را آموزش مي بينند

تهران - ايرنا - قائم مقام دبيركل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان در امور مجلس و مشاركت‌ها، از انعقاد تفاهمنامه با سازمان جوانان هلال احمر براي آموزش كمك ها اوليه و امدادي به 20 هزار دانش آموز عضو فعال اين اتحاديه خبر داد.

سيدحسن سيدابراهيم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا افزود: با توجه به ضرورت همكاري بيشتر بين دستگاه هاي فرهنگي و تربيتي، اتحاديه ارتباطات خوبي در سال جاري با دستگاه هاي همسو برقرار كرده كه منجر به انعقاد تفاهمنامه مشترك از جمله با سازمان جوانان هلال احمر شده است.
وي همچنين گفت: اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان همچنين تفاهمنامه اي با نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در راستاي ترويج فرهنگ كتابخواني بين نسل نوجوان و جوان و نيز تفاهمنامه با سازمان اوقاف و امور خيريه در راستاي آشنايي بيشتر دانش آموزان با بقاع متبركه و بهره برداري از ظرفيت هاي فرهنگي و مسابقات قرآني سازمان اوقاف منعقد كرده است.
سيدابراهيم ادامه داد: در تفاهمنامه با سازمان اوقاف و امور خيريه مقرر شد از اعضاي اتحاديه به عنوان خادمين افتخاري در بقاع متبركه استفاده شود و در مقابل اتحاديه هم در ترويج فرهنگ وقف نقش آفريني كند.
وي افزود: تفاهمنامه اي نيز با سازمان بسيج دانش آموزي منعقد شد كه با توجه به اينكه اين سازمان يك سازمان دانش آموزي است، در فعاليت هاي فرهنگي و هنري، فضاي مجازي و بهره برداري از فضاي اردوگاه هاي بسيج و شركت در راهيان نور با بسيج دانش آموزي همكاري بيشتري صورت گيرد.
قائم مقام دبيركل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان در امور مجلس و مشاركت‌ها ادامه داد: فردا(سه شبه) نيز تفاهمنامه اي با بنياد ملي بازي هاي يارانه اي منعقد خواهد شد و با توجه به اينكه سرگرمي هاي مهم قشر جوان، حوزه مجازي و بازي هاي يارانه اي است، در اين زمينه با هدف استفاده محتواي از بازي هاي رايانه اي و همچنين ارتقاء سطح اين بازي و سرگرمي ها در جهت مباني ملي و ديني همكاري هاي بيشتر صورت گيرد.
وي هدف كلي از اين همكاري ها را استفاده از ظرفيت هاي بسيار خوب و همچنين شناسايي دستگاه و سازمانها براي شكوفاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان بيان كرد و افزود: اين تفاهمنامه ها در يك بازه زماني دو تا پنج سال به نتايج خوبي مي انجامد و از ابتداي امسال برخي از اين تفاهمنامه ها نهايي و يا پيش نويس اوليه آنان تكميل شده و در حال مراحل كارشناسي امضاي نهايي است.
قائم مقام دبيركل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان در امور مجلس و مشاركت‌ها گفت: ارتباط با نمايندگان بعد از انتخابات مجلس دهم بيشتر خواهد شد و از اين رو دفاتر اتحاديه در استانها موظف شدند، مطالبات دانش آموزي را نمايندگان پيگيري كنند.
سيدابراهيم افزود: حركت و برنامه ريزي براي خودكفايي مالي اتحاديه از ديگر فعاليت هاي اين حوزه است و با توجه به اينكه حمايت هاي مالي از سوي دولت شامل حال اتحاديه شده، اما خود را در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي، موظف كرديم با بستر سازي به سمتي حركت كنيم كه اتحاديه بطور مستقل اهداف خود را دنبال كند.
فراهنگ ** 1417 ** 1071
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ